خبرگزاری کار ایران

علیپور در جمع نیروهای حجمی شهرداری رشت:

حق کارگر را از گلوی متخلفان بیرون می‌کشم/کارگران: دوره ارباب رعیتی هم برخوردها این گونه نبود/نابود کردن زندگی ما با اجرا گذاشتن سفته‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۳۲۵

محمدحسن علیپور عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با حضور در جمعی از نمایندگان نیروهای حجمی شهرداری، در جریان جزییات بیشتری از مشکلات این قشر قرار گرفت و خواستار برخورد با متخلفان شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدحسن علیپور در این دیدار با بیان اینکه حقوق پرداختی به کارگران در برخی موارد با آنچه اعلام می شود متفاوت است، خاطر نشان کرد: حقوق کارگر در بیمه کمتر اعلام می‌شود تا هزینه بیمه برای شرکت کمتر شود و در بازنشستگی فرد نتیجه این اقدامات دیده می‌شود. این تخلفات در حال بررسی است و کسانی که تخلف کرده‌اند باید پاسخگو باشند و قطعا برخورد شدیدی با متخلفان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: از این پس برای پیگیری دقیق‌تر مشکلات کارگران، نمایندگانی از حوزه های مختلف انتخاب خواهم کرد تا در جریان جزییات بیشتری از مشکلات این قشر قرار بگیرم.

محمدحسن علیپور همچنین به مسئله شرکت زیرمجموعه شهرداری رشت به منظور ساماندهی نیروهای حجمی اشاره کرد و گفت: تا پای جان ایستاده ایم تا از حقوق کارگران دفاع کنیم و واسطه ها را حذف کنیم. این شرکت نیز باید از همه جوانب مورد بررسی قرار بگیرد تا در آینده مشکلاتی را به همراه نداشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورا با تاکید بر اینکه حل مشکلات کارگران به همدلی همه اعضای شورا نیاز دارد، تصریح کرد: امروزه در شورای پنجم در تمامی جلسات صحن شورا و کمیسیون ها صحبت از کارگر است در حالی که در گذشته چنین نبود.

علیپور با اعلام اینکه جلسات من با نیروهای حجمی تبلیغاتی نیست، اظهار داشت: برخی افراد از این جلسات واهمه دارند چرا که می دانند آمده‌ایم تا با تمام تخلفات برخورد کنیم.

وی به مشکلات قشر کارگر در شهرداری رشت اشاره کرد و در ادامه گفت: زجرهایی که در گرما و سرما کشیده ایم ما را متحد کرده است و امروز برخی به این اتحاد غبطه می خورند.

محمدحسن علیپور در ادامه به دو دستگی میان اعضای شورا پرداخت و تصریح کرد: در مسائل اینچنینی باید اختلاف نظرها را کنار بگذاریم و درکنار هم برای این قشر کاری انجام دهیم. اینجا مساله معیشت نیروهای حجمی و خانواده هایشان مطرح است و امیدوارم از این پس متحدتر گام برداریم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برخی مسئولان خودشان را به خواب زده اند، خاطرنشان کرد: حق کارگر را از گلوی متخلفان بیرون می‌کشم و در صورتی که تخلفی اثبات شود تمام ضرر و زیان این قشر را باید پرداخت کنند.

علیپور در این نشست، از تلاش‌های کمیسیون بودجه برای جهت راه‌اندازی شرکت زیرمجموعه شهرداری و ساماندهی نیروهای حجمی قدردانی کرد.

یکی از نیروهای حجمی نیز با بیان اینکه به نظر می رسد در این مسئه رانت‌هایی وجود داشته باشد گفت: گاهی به بدترین شکل با برخی پاکبانان برخورد می شود و وضعیت به نحوی است که ارباب رعیتی نیز چنین نبوده است. اگر عزمی از سوی شورا برای رفع مشکلات وجود دارد باید در زمان عقد قرارداد بسیاری از موارد در نظر گرفته شود نه اینکه قرارداد ترکمانچای بسته شود و بعد این وضعیت ایجاد شود.

وی اضافه کرد : شب کاری، اضافه‌کاری و مرخصی در موارد بسیاری به درستی پرداخت نمی‌شود و مدت قرارداد هم از دیگر مشکلات مان است. ۶ ماه از قرارداد در این سال و ۶ ماه در سال دیگر است و متضرر می شویم. از سوی دیگر سفته‌های ۱۵ میلیون تومانی در دست آقایان است که این رقم می تواند زندگی یک کارگر را باطل کند. شما را زبان خودمان می‌دانیم و امیدواریم این مشکلات را  پیگیری کنید.

یکی دیگر از نیروهای حجمی نیز گفت: کارگران، پاکبانان، نیروهای فضای سبز و … با مشکلات متعددی مواجهند. توهین می‌شود، پرداخت حقوق ها با تاخیر صورت می گیرد و فیش حقوقی با رقم اعلام شده متفاوت است. پاکبان به جای ساعت ۵ ساعت ۳:۳۰ می آید. کدام اضافه کار به درستی پرداخت شده است؟ وضعیت بهداشت و درمان هم نامناسب است. آیا شهردار و معاون و مسئولان مربوطه خبر ندارند چه بلایی به سر کارگر می آید؟ نمی دانند بازنشسته همچنان باید به اجبار به کارش ادامه دهد؟ تا زمانی که انسجام واقعی بین کارگران نباشد یک دست صدا نخواهد داشت و باید متحد باشیم.

تاخیر در پرداخت حقوق، اختلاف رقم اعلام شده با پرداختی، نحوه محاسبه اضافه کار، نحوه برخورد و توهین، وضعیت بهداشت و درمان، مشکلات زمان بازنشستگی، حضور پیمانکاران غیربومی، پیگیری مساله شرکت زیرمجموعه شهرداری رشت و برخی موارد دیگر از جمله مباحثی بود که در این دیدار از سوی نیروهای حجمی حاضر در جلسه مطرح شد.

در این جلسه نمایندگانی از نیروهای پاکبان، فضای سبز، نگهبانی، سد معبر و … حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز