خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارشاد خبر داد:

بهره برداری از تالار مرکزی رشت در دهه فجر امسال

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۴۴۴

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از افتتاح تالار مرکزی رشت در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، لادن حیدری در جریان بازدید از پروژه ملی تالار مرکزی رشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: تالار مرکزی رشت مراحل نهایی ساخت را طی می‌کند و پس از نصب تجهیزات، نهایی‌شدن تست اکوستیک و انشعابات برق و گاز و تأیید نهادهای نظارتی، به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در دهه فجر امسال این پروژه به صورت کامل افتتاح شود، خاطرنشان کرد: افتتاح تالار مرکزی رشت، بزرگترین پروژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام الله دهه فجر در سطح کشور است.

وی با اشاره به وجود برخی تغییرات در طراحی و تجهیز تالار مرکزی رشت، عنوان کرد: تجهیزات به کار رفته در این پروژه تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگرفته و تغییرات ایجاد شده منطبق با مقررات موجود و استانداردهای احداث بنا بوده و در همه مراحل اعم از طراحی و تغییر و خرید تجهیزات از نظر کارشناسان مشاور کمک گرفته‌ایم.

حیدری، با بیان اینکه سن کنسرت‌هال و سالن نمایش تالار در حال حاضر متحرک نیست، یادآور شد: مراحل ماشینری کار با توجه به تامین منابع مالی جدید در مراحل بعدی نصب و تکمیل خواهد شد.

علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در حاشیه این بازدید، در مورد پروژه تالار مرکزی رشت که احداث آن از سال ١٣٨۶ آغاز شده، عنوان کرد: این پروژه تقریباً به اتمام رسیده و علت تأخیر آن، مشکل برگشت صدا در سالن کنسرت بود که در نهایت با طراحی استادان داخلی، این مشکل برطرف شده و آماده بهره‌برداری است.

وی، اعمال ضوابط جدید سازمان آتس‌نشانی جهت اطفای حریق در بنا را یکی از عوامل تأخیر در افتتاح پروژه تالار مرکزی در اوایل امسال دانست و متذکر شد: دهه فجر امسال حتماً شاهد افتتاح این پروژه ملی خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز