خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

برگزاری آموزش مشاغل ارائه خدمات گردشگری در گیلان برای نخستین بار در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۵۲۸

استاندار گیلان از برگزاری آموزش مشاغل ارائه خدمات گردشگری در گیلان برای نخستین بار در سطح کشور خبر داد

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در جلسه شورای مهارت استان گیلان که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و برخی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس در سالن اجتماعات شهید انصاری استانداری برگزار شد، نیازسنجی شغلی و ظرفیت‌های استانی در راستای سرفصل‌های مورد نیاز گیلان در بخش مهارت آموزی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با این اقدام می‌توانیم شاهد افزایش سطح کیفیت مهارت آموزی و اعتبار گواهی‌های صادره باشیم.

وی با بیان اینکه حوزه کشاورزی گیلان به‌عنوان یکی از محورهای توسعه استان بخش عمده مشاغل را به خود اختصاص داده، اظهار داشت: حوزه گردشگری نیز به‌عنوان یکی دیگر از محورهای توسعه استان ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال در خود نهفته دارد.

نماینده‌عالی دولت در گیلان بخش ارائه خدمات در حوزه گردشگری را بسیار گسترده عنوان کرد و گفت: مهارت آموزی در بخش خدمات گردشگری نقش موثری در ایجاد شغل‌های جدید و بهبود درآمد مشاغل موجود دارد.

وی بر ضرورت حمایت از برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در مسیر تربیت مربی و گسترش مهارت آموزی تأکید و تصریح کرد: اثرات و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش‌های سطوح پایه و عالی کمتر نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه متمرکز کردن مهارت‌آموزی با محوریت فنی و حرفه‌ای و با استفاده از ظرفیت‌های عمومی و دولتی می‌تواند به بهبود وضعیت فعلی کمک کند، گفت: دانشگاه‌‌های تأسیس‌شده توسط بخش‌خصوصی در حال حاضر در جذب دانشجو با مشکلاتی مواجه هستند که استفاده از امکانات و نیروی انسانی آنان در مسیر آموزش‌های مختلف مهارتی می‌تواند به اجرای طرح ساماندهی مشاغل خدماتی کمک کند.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی خدمات گردشگری که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار می‌شود را به عنوان یک مزیت برتر برای استان گیلان دانست و اظهار داشت: برگزاری این دوره‌هامی تواند اثرگذاری خوبی در ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید  داشته باشد.

*نگاه و رویکرد استاندار گیلان در بخش مهارت‌آموزی بسیار ستودنی است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه به اهمیت مهارت‌آموزی اشاره کرد و گفت: وجود اراده بالا در استان گیلان در بخش مهارت‌آموزی که با نگاه و رویکرد استاندار گیلان ایجاد شده بسیار ستودنی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اراده موجود در استان گیلان باید در پشتیبانی از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان گیلان و در مسیر توسعه استفاده شود، افزود: تدوین نیازمندی‌های گیلان در حوزه مهارت‌آموزی می‌تواند در مسیر ایجاد دوره‌های آموزشی متناسب با این استان موثر باشد.

سلیمان پاک‌سرشت به وجود ذی‌نفعان متفاوت از حوزه مهارت‌آموزی اشاره و خاطرنشان کرد: والدین برای سرمایه‌گذاری آینده دانش‌آموزان، بنگاه‌های اقتصادی برای آینده شغلی و دستگاه‌های اداری نیز در مسیر نیازمندی‌های شغلی کشور برخی از ذی‌نفعان برگزاری دوره‌های آموزشی محسوب می‌شوند.

وی تدوین قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی را گام موثری در مسیر افزایش سطح آموزش در جامعه دانست و اظهار داشت: آیین‌نامه نظام صلاحیت حرفه‌ای نیز به نیازسنجی آموزش‌های منطبق با هر منطقه کمک می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پایبندی به اجرای قانون و آیین نامه تدوین شده را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در استان گیلان کشاورزی و گردشگری از محورهای اصلی در مسیر ایجاد، توسعه و تثبیت ظرفیت‌های شغلی است که سازمان فنی و حرفه‌ای آمادگی خود برای برگزاری دوره‌های آموزشی خدمات گردشگری در این استان را به عنوان پایلوت در سطح کشور اعلام می‌کند.

وی افزود: برگزاری این دوره آموزشی می‌تواند به‌عنوان یک توانمندی و برند در حوزه گردشگری برای استان گیلان باشد که بازدهی اقتصادی بسیار بالایی دارد.

در این جلسه ولی داداشی رییس مجمع نمایندگان استان، منوچهر جمالی، نماینده مردم رودبار در مجلس، سیدکاظم دلخوش نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس و محمدمهدی افتخاری نماینده مردم فومن و شفت در مجلس نیز هر کدام در سخنانی به طرح موضوعاتی همچون اهمیت مهارت‌آموزی در برون‌رفت از بیکاری و ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان، بومی کردن مهارت‌های آموزشی در استان‌ها، وجود ظرفیت‌های گیلان در بخش‌های گردشگری و کشاورزی، حمایت از مهارت‌آموزی در تصویب لایحه بودجه۹۸، افزایش سطح مهارت‌آموزی میان فارغ‌التحصیلان و تثبیت اشتغال با به‌روزرسانی آموزش‌ها پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز