خبرگزاری کار ایران

سالاری در مراسم روز جهانی داوطلبان هلال‌احمر؛

ایثار و از خودگذشتگی از خصایص داوطلبان هلال احمر است

asdasd
کد خبر : ۷۰۱۳۸۱

استاندار گیلان ایثار و ازخودگذشتگی را از خصایص داوطلبان هلال احمر دانست و گفت: در سیل های دو ماهه اخیر جمعیت هلال احمر گیلان نقش پررنگی در امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان ایفا کرده است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در مراسم گرامیداشت روز جهانی داوطلبان جمعیت هلال احمر، برگزاری چنین نشستی را بهانه ای جهت قدردانی از کسانی دانست که در طول سال به ویژه در سوانح و بلایای طبیعی و غیر طبیعی همواره در کنار مردم حضور داشته و حامی و پشتیبان آنان هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فلسفه جمعیت هلال احمر کار داوطلبانه و غیرمادی است گفت: این افراد خالصانه، صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی، کمک ها و فعالیت های خود را با تکیه بر مردم تعمیم و گسترش می دهند.

وی تاکید کرد: داوطلبان هلال احمر برای کمک به همنوع در سخت ترین شرایط، آسایش و ایمنی خود را به خطر می اندازند که کاری بس ارزشمند است.

 سالاری با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر گیلان همواره ایفا کننده نقش خود به صورت مطلوب بوده تصریح کرد: در سیل های دو ماهه اخیر جمعیت هلال احمر نقش پررنگی در امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان ایفا کرده است.

وی با اشاره به ابعاد گسترده خدمات رسانی هلال احمر چون پوشش های جاده ای، خدمات درمانی و اجتماعی تاکید کرد: خدمات رسانی هلال احمر در طول سال مستمر بوده و تعطیل بردار نیست و به شکل مطلوبی فعالیت های خود را تداوم می بخشد.

نماینده عالی دولت در استان صداقت، ازخودگذشتگی، ایثار و صمیمیت را از خصایص داوطلبان هلال احمر دانست و بر لزوم تقویت این خصایص با توجه به داوطلبانه بودن خدمات این جمعیت  تاکید کرد.

وی با اشاره به عضویت ۲۰ هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر استان گفت: گستردگی تعداد داوطلبان بر لزوم تمرکز جدی تر در مباحث آموزشی تاکید دارد به ویژه آمادگی در وضعیت های متفاوت که احتمال وقوع آن وجود دارد.

استاندار همچنین بر ارائه آموزش های عمومی به جامعه جهت مقابله با شرایط خاص تاکید کرد و افزود: بیشتر اثرات زیانبار ناشی از حوادث طبیعی ناشی از عدم آمادگی عموم مردم در مواجهه با شرایط بحرانی است در حالیکه ارائه آموزش های ابتدایی می تواند نجات دهنده جان انسان ها باشد.

وی خواستار تعمیم آموزش های رفتاری در شرایط بحرانی در مدارس و جامعه از طریق تولید محتوا شد و بیان کرد: ارائه این آموزش ها نیازمند تمرکز جدی تر و بهره گیری از ابزارهای مختلف جهت کاهش آثار زیانبار سوانح و حوادث است.

 سالاری سیاسی نبودن فعالیت های جمعیت هلال احمر را از ویژگی های برجسته این جمعیت عنوان کرد و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر فارغ از جنگ های سیاسی، بی طرفانه به ارائه خدمات پرداخته و باید به مسیر خود ادامه دهد.

وی با اعلام آمادگی جهت حمایت از طرح های هلال احمر در روستاها و شهرها خاطرنشان کرد: غیرجانبدارانه بودن فعالیت ها و خدمات هلال احمر همواره باید مورد تاکید باشد.

 سالاری با تاکید بر اینکه فعالیت های هلال احمر نباید ابزاری برای بهره وری عده ای باشد اظهار کرد: باید همواره نسبت به خصلت غیرجانبدارانه و سیاسی نبودن این جمعیت تعصب داشته تا در مسیر دست یابی به اهداف خود موفق باشید.

وی حمایت از فعالیت های هلال احمر را به نوعی حمایت از اقدامات خیرخواهانه و نیک اندیشانه دانست و اذعان کرد: باید زمینه مناسب جهت ارائه خدمات به مردم در سراسر استان فراهم شود.

وی با قدردانی از فعالیت‌های نیکوکارانه مرحوم کامران‌زاده که عمر خویش را صرف خدمت به مردم و نیازمندان کرد، ابراز داشت: وی صادقانه و خالصانه برای مردم فعالیت کرد و همواره در فکر گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان و محرومان بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز