خبرگزاری کار ایران

جهانگیری دردیدار دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیتهای هلال احمر:

ایران آماده همکاری برای تحقق اهداف انسان دوستانه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۴۲۱

جمهوری اسلامی ایران براساس رسالتی که دارد برای هرگونه همکاری جهت کمک به تحقق اهداف انسان دوستانه این سازمان در عرصه بین المللی آمادگی دارد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر حمایت دائمی ایران از فدراسیون جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس رسالتی که دارد برای هرگونه همکاری جهت کمک به تحقق اهداف انسان دوستانه این سازمان در عرصه بین المللی آمادگی دارد.


به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر روز چهارشنبه در دیدار الحاج اس سی دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه این فدراسیون یکی از بزرگترین سازمانهای بین المللی است که در زمینه اقدامات بشر دوستانه فعالیت می کند اظهار امیدواری کرد اهداف انسان دوستانه در عرصه بین المللی بدون هرگونه تبعیض و برخورد گزینشی و سیاسی دنبال شود.


معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ایران در منطقه ای واقع شده که سالانه حوادثطبیعی از جمله سیل و زلزله موجب بروز خسارتهایی می شود، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از بخشهایی است که در مقاطع سخت به کمک مردم می شتابد.


جهانگیری افزود: در منطقه ما تا کنون جنگ‌های متعددی رخ داده و جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به مردم آسیب دیده و جنگ‌زده در کشورهای همسایه و مسلمان مانند افغانستان، پاکستان، سوریه و عراق فعالیت چشمگیری داشته است.


وی با اشاره به تجربیات ارزنده جمعیت هلال احمر ایران بر لزوم بکارگیری این تجربیات و توانمندی‌ها در اقدامات بشردوستانه بین المللی تاکید کرد و گفت: ایران از همکاری جمعیت هلال احمر با فدراسیون بین المللی حمایت می کند و امیدوارم حضور شما در ایران زمینه گسترش این همکاری‌ها را افزایش دهد.


معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به عضویت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای دو دوره متوالی در هیئت حاکمه فدراسیون، از عضویت مجدد جمعیت ابراز خرسندی کرد.


دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر نیز در این دیدار از اقدامات جمهوری اسلامی ایران و جمعیت هلال احمر کشورمان به خاطر تلاش‌های ارزنده و اقدامات موثر بشردوستانه قدردانی کرد.


الحاج اس ‌سی جمعیت هلال احمر ایران را یکی از اعضای مهم فدراسیون دانست و گفت: این فدراسیون ۱۸۰ عضو دارد که جمعیت هلال احمر ایران در این میان یکی از اعضای برجسته است.


وی یکی از وظایف جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر را جذب و بکارگیری نیروهای داوطلب عنوان کرد و افزود: جمعیت هلال احمر ایران در این زمینه عملکرد بسیار مثبتی داشته و توانسته دو میلیون نفر عضو داوطلب داشته باشد.


وی افزود: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر ایران علاوه بر تعهد، افرادی حرفه‌ای و کارشناسانی خبره هستند که در زمینه‌های مختلف نظیر مدیریت بحران، بکارگیری تجهیزات، کمک‌های اولیه، دارو و سایر بخش‌ها تجربیات ارزنده ای دارند.


دبیر کل فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر گفت: در سراسر جهان از جمعیت هلال احمر ایران به عنوان الگو یاد می شود و فدراسیون نیز تلاش می‌کند تا ارتباط میان جمعیت هلال احمر ایران با سایر کشورها را فراهم کند تا از دانش و تجربیات ایران بیشتر استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز