خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان خبرداد:

ایجاد شبکه تجهیزات کارگاه‌های کشور/ آغاز به کار مرکز ارتقای شایستگی‌های حرفه‌ای برای دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۶۸۷۶۴۰

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان گفت: شبکه تجهیزات کارگاه‌های کشور با هدف تأمین نیازهای شرکت‌های دانش بنیان با برنامه‌ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برای نخستین بار در گیلان راه اندازی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، با هدف تامین نیازهای شرکت های دانش بنیان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به خصوص در رشته‌ها و حرفه‌های تخصصی که تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز آنها، مستلزم هزینه بالایی است، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای شبکه تجهیزات کارگاهی را ایجاد کرده است.

محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با اشاره بر  راه اندازی این طرح به منظور مشارکت هر چه بیشتر سازمان آموزش فنی و حرفه ای در موضوع کارآفرینی، گفت: استارت آپ‌ها و صاحبان کسب و کارهای نوپا می‌توانند از فضاهای خالی کارگاه‌های آموزشی و تجهیزات آن بهره برداری کنند.

وی افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان در بخش دولتی، ۱۵۳ کارگاه آموزشی در بیش از ۴۶ رشته و ۷۳۱ حرفه را داراست که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات و ارسال درخواست به پایگاه اینترنتی این اداره کل به نشانی Guilantvto.ir مراجعه کنند.

حسینی با بیان اهمیت ارتباط حوزه دانشگاهی کشور با بخش مهارت آموزی ابراز امیدواری کرد: با همکاری دانشگاه ها و پارک‌های علم و فناوری، طرح‌هایی را اجرا خواهیم کرد که به توسعه فضای کارآفرینی بیانجامد.

 این طرح که برای نخستین بار در کشور در استان گیلان اجرایی شده، مشابه شبکه آزمایشگاهی کشور است که پیش از این توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با اشاره به تاسیس پنج مرکز ارتقا شایستگی های حرفه ای دانشجویان در آبان ۱۳۹۷ از سایر دانشگاهها، دانشکده ها و موسسات آموزش عالی دعوت کرد تا از مزیت مراکز SCD در ارتقا مهارت دانشجویان خود بهره مند شوند.

حسینی گفت: این مراکز به دانشگاه‌ها اجازه می دهد در کنار آموزش رسمی و آکادمیک، مجموعه ای از مهارت های مورد نیاز یک یا چند شغل را مرتبط با حوزه تحصیلی دانشجویان تعریف و در قالب دوره های کوتاه مدت و کاربردی، با صدور گواهینامه بین المللی، ارائه کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز