خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد:

ایران، تنها کشور تولید کننده نقشه‌های دریایی در منطقه/ سهم ۸۰۰ هزار دلاری ایران از فروش نقشه‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۸۷۳

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است، سهم کشور از فروش این نقشه ها را حدودا ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، هادی حق شناس در حاشیه اجلاس بیست و پنجم شورای سیاستگذاری کشورهای عضو پریمار در تهران گفت: موسسه پریمار از زیر مجموعه های سازمان بین المللی هیدروگرافی است که با عضویت ۱۵ کشور، فعالیت اصلی اش صحه گذاری و تایید نقشه های الکترونیکی تهیه شده توسط کشورها و انتشار این نقشه ها به صورت بین المللی است.

 حق شناس با بیان برگزاری سالانه نشست کمیته مشورتی پریمار در یکی از کشورهای عضو ، اظهار داشت : در نشست اعضای پریمار به جز بحث و تبادل نظر درخصوص مسائل فنی و رعایت استانداردهای جدید تولید نقشه دریایی ، درباره قیمت گذاری فروش این نقشه ها و سهم کشور تولید کننده از بازار جهانی نیز رایزنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته کشور ایران موفق به تولید و انتشار ۴۲ سلول نقشه دریایی شده است، سهم کشور از فروش این نقشه ها را حدودا ۸۰۰ هزار دلار اعلام کرد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکید اعضای پریمار برای ارتقای استاندارد های تولید نقشه دریایی ، خاطر نشان کرد : ایران به عنوان یکی از اعضای فعال موسسه دریایی پریمار ، به عنوان تنها کشور تولید کننده نقشه دریایی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شناخته می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر درباره مزیت این نقشه ها در ناوبری دریانوردان گفت: تولید و به روز رسانی نقشه های الکترونیکی دریایی این امکان را فراهم می کند تا دریانوردان همواره با تازه ترین تصحیحات و آخرین تغییرات در نقشه های دریایی سفرهای دریایی ایمن تر و بهتری داشته باشند .

حق شناس با تاکید بر اینکه تولید نقشه دریایی توسط کارشناسان ایرانی به جز اینکه یک مهارت قابل توجه و منحصر به فرد است ، گفت: تهیه نقشه های دریایی این امکان را فراهم می کند تا صرفه و صلاح ایمنی و امنیتی کشور را در تولید این نقشه ها انعکاس دهیم و اختیار این نوع مسائل را خودمان به دست گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز