خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد گیلان خبر داد:

ضرورت کاربردی کردن سواد رسانه‌ای در جامعه

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۰۵۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر فراگیری سواد رسانه‌ای، گفت: مشکل عمده این بخش عدم کاربردی و عملیاتی کردن مباحث آن در جامعه است.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در کارگاه سواد رسانه‌ای در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت با بیان اینکه تک واژه‎ها زبان نیستند بلکه ساختار، زبان را تشکیل می‌دهد، گفت: طبق آخرین تعریف جهانی، باسواد کسی است که قابلیت تغییر داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه هر فردی دارنده نقشی در جامعه است، افزود: تغییر از خودمان آغار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه فقط فضای مجازی را شامل نمی‌شود، تصریح کرد: همانطور که تهدید به معنای محدود کردن رسانه خوب نیست، گسترش و توسعه آن هم مطلوب نیست.

فاضلی با تصریح اینکه در رسانه پردازش بیش از حد به یک بعد ما را از سایر ابعاد منحرف می‌کند، گفت: همه رسانه‌ها با قدرت پیوند خورده‌اند که این قدرت فردی، اجتماعی و تصوری است.

وی با بیان اینکه در شفاف‌سازی باید به قدرت تصورسازی تاکید کرد، اظهارداشت: جلسات نباید تنها در بخش تئوری باقی بماند بلکه باید جنبه کاربردی و عملیاتی داشته باشد.

فاضلی با اشاره به سواد رسانه‌ایی تصریح کرد: مشکل ما در کاربردی کردن مباحث سواد رسانه‌ایی است.

رسانه‌ها تعیین کننده سبک زندگی هستند

معصومه نصیری، نیز در این مراسم با بیان اینکه رسانه فقط روزنامه و شبکه‌های مجازی نیست بلکه دارای ابعاد مختلفی است تصریح کرد: فیلم، انیمیشن، بازی‌های کامپیوتری و هر آنچه که پیامی را منتقل کند، رسانه نامیده می‌شود.

قائم مقام انجمن سواد رسانه‌ای کشور با تاکید اینکه مخاطب دارای سواد رسانه‌ای تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند، اذعان کرد: سواد رسانه‌ای همان مهارت رسانه‌ای است.

نصیری نخستین عامل در برخورد با شایعات را توجه به منبع پیام و چرایی ارسال پیام دانست و افزود: امروزه شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان مخاطب را شناخته و مطابق با آن برنامه تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه باعث جابجایی ارزش‌ها شده است، اذعان کرد: در دنیای امروز رسانه‌ها تعیین‌کننده سبک زندگی هستند.

قائم مقام انجمن سواد رسانه‌ایی کشور با بیان اینکه اصل مهم در سواد رسانه‌‌ایی درک خط‌های نانوشته بین پیام‌هاست تصریح کرد: باید دارای چنان توانمندی بوده که در عصر رسانه بتوانید اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنید در غیر اینصورت بازیچه دست رسانه‌ها خواهید بود.

وی با اشاره به فقر سواد رسانه‌ایی در جمع مسئولان، اصحاب رسانه و جامعه اذعان کرد: مشکل سواد رسانه‌ایی محدود شدن در دایره اساتید و عدم خروجی مناسب در جامعه است.

نصیری خواستار توجه به تکنیک‌های رسانه‌ای در انتشار اخبار شد و بیان کرد: رسانه توجه شما را به یک بعد معطوف و از سایر ابعاد جدا می‌کند.

وی تاکید کرد: برجسته‌سازی، بزرگنمایی، اصطلاح سازی، بازنمایی از تکنیک‌های رسانه‌ای است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز