خبرگزاری کار ایران

احمدی عنوان کرد:

فومن از مقاصد پرطرفدار گردشگری/از ظرفیت‌ها باید استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۶۷۹۲۳۰

معاون استاندار گیلان به اهمیت موضوع بوم‌گردی اشاره کرد و گفت: شهرستان فومن از مقاصد پرطرفدار گردشگری است که این فرصت باید در برنامه‌ریزی‌های استانی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از فومن، سیدمحمد احمدی در جلسه رفع موانع تولید که در سالن اجتماعات فرمانداری فومن برگزار شد با اشاره به اینکه دولت بخش‌هایی را بر اساس برنامه‌های زیربنایی و توسعه‌ای در استان‌ها برای نمایندگان عالی دولت تبیین کرده، گفت: سه حوزه توسعه کشاورزی، تجارت و گردشگری از جمله این تدابیر در گیلان است .

وی ظرفیت‌های شهرستان فومن را عنصری برای توسعه گردشگری خواند و افزود: فومن از چند بعد در کل کشور مطرح و صاحب نام تجارب منحصربفرد است.

معان هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار با بیان اینکه در تولید اشتغال کشورهایی موفق هستند که بتوانند الزامات تولید و اشتغال را در جامعه تبیین کنند، تصریح کرد: یکی از مهمترین این الزامات گفتمان است که باید بین بخش دولتی و خصوصی انجام گیرد. به اینکه محور منافع ملی ما در گروه تولید، اشتغال و بخش خصوصی توانمند است.

احمدی با اشاره به بخش اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: با نگاه هوشمندانه در بدو سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ملی و منطقه‌ای با ارائه یک طرح توجیهی خوب و محاسبه بازگشت سرمایه می‌توانیم سرمایه‌گذاری درست و با سود داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی سهم تسهیلات رونق تولید در استان خاطرنشان کرد: براساس شاخص‌های تعریف شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت سهم فومن 40 میلیارد تومان از این تسهیلات است.

معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع با بیان اینکه یکی از اتفاقات خوب کشور دادن تسهیلات روستایی است، افزود: برای این نوع تسهیلات صندوق توسعه تعاون 1.5 میلیارد دلار حدود 12 هزار میلیارد تومان به روستاها اختصاص داده است.

احمدی با اشاره به اینکه در مرحله اول 850 میلیون تومان تسهیلات خود اشتغالی در شهرستان فومن پرداخت شده، اظهار داشت: این تسهیلات می‌تواند تبدیل به اشتغال پایدار در شهرستان شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس هم با اشاره به اینکه بانک‌ها نگاه ویژه‌ای به تولید کنندگان داشته باشند، اظهار داشت: توجه به تولید و افزایش کیفیت و کیفیت یکی از عوامل ثبات اقتصادی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه در شهرک‌های صنعتی کارخانجات بسیاری وجود دارند که خاموش‌اند، گفت: با تدبیر و اندیشه و اولویت قراردادن کارهای مهم می‌توانیم از مشکلاتی که در کشور پیش آمده به خوبی بگذریم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب که تخصص، علم و دانش را از خارج از کشور بیاموزیم، خاطرنشان کرد: اگر نگاه ما به تولید کنندگان داخلی باشد هیچ مشکلی در بیرون از کشور نخواهیم داشت.

در این جلسه فرماندار شهرستان فومن گزارشی از شرکت‌ها، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی مشکل‌دار پرداخت که معاون استاندار برای رفع این مشکلات مصوباتی را صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز