خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله فلاحتی خبر داد:

اعزام ۲۵ هزار زائر گیلانی به اربعین حسینی/ لزوم ایجاد شعور حسینی در موکب‌های اربعین

asdasd
کد خبر : ۶۷۷۶۰۳

نماینده ولی فقیه در گیلان از اعزام ۲۵ هزار زائر گیلانی به مراسم اربعین حسینی(ع) در کربلا از این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در همایش مشارکت برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) در سالن اجتماعات فرمانداری رشت اظهار کرد: موکب‌های اربعین حسینی(ع) تنها باید به بعد دینی این مراسم توجه داشته باشند.

وی، برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) را پروژه بزرگ خدایی عنوان کرد و افزود: اگر سفر معنویت مخلوط با غیر خدایی و غیر اخروی باشد در آن برای فرد و جامعه خیری نیست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در کربلا فریاد حسینی(ع) به گوش جهانیان رسانده می‌شود، تصریح کرد: حتی غیر مسلمانان در اجتماع عظیم اربعین حسینی(ع) شرکت می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی از اعزام ۲۵ هزار نفر گیلانی به مراسم اربعین حسینی(ع) در سال جاری به کربلا خبر داد و بیان کرد: اعزام زائران مذکور ظرفیت خوبی برای گیلان محسوب می‌شود.

وی بر ایجاد شعور حسینی در موکب‌های اربعین حسینی(ع) تأکید کرد و گفت: دستاورد معنوی زائران اربعین حسینی(ع) از اهداف مهم است و تمام فعالیت‌ها باید در این راستا باشد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اربعین حسینی(ع) اجتماع عظیم شیعیان محسوب می‌شود، متذکر شد: اجتماع بزرگ مذکور نیازمند مدیریت فرهنگی است و از مسؤولان می‌خواهیم در این زمینه رصد فرهنگی داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی به علاقمندی مردم برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) اشاره کرد و یادآور شد: در بخش ورود مهمانان خارجی به مرزهای گیلان برای اعزام به مراسم اربعین حسینی(ع) باید نهایت حوصله و اخلاق‌مداری مد نظر مسؤولان مربوطه باشد.

وی با تأکید بر سبقت برای انجام امور خیر، اظهار کرد: می‌دانیم نیمه نابسمانی‌هایی در بازار کشور لطمه‌هایی به وجود آورده اما این امر در کمک به مراسم حسینی(ع) خللی ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز