خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری رشت خبر داد:

حل مشکلات ترافیک شهر با تقویت سیستم انبوه بر در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۲۱

سرپرست شهرداری رشت از حل مشکلات ترافیک شهر با تقویت سیستم انبوه بر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، در جلسه ای با حضور علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت قرارداد مطالعات مرحله اول و دوم سیستم تراموای شهر رشت و حومه منعقد شد.

علی بهارمست با قدردانی از تلاش نمایندگان مردم در مجلس و پارلمان محلی در اجرای پروژه قطار شهری بیان داشت: با توجه به وضعیت ترافیک شهر، تقویت سیستم انبوه بر می تواند بخش اعظمی از مشکلات ترافیکی شهر را حل کند.

سرپرست شهرداری رشت خاطرنشان کرد: از آنجایی که مطالعه و راه‌اندازی تراموای شهر رشت، می تواند الگوی بسیار مناسبی برای شهرهای مشابه در کل کشور باشد، با کمک نمایندگان مجلس و اعضای شورا باید موانع موجود در اجرای این پروژه برداشته شود.

وی افزود: با توجه به برنده شدن شرکت بهروی تهران و شناخت این شرکت در اجرای چندین پروژه عظیم در کشور امید است هرچه سریع تر شاهد اجرایی شدن قطار شهری در رشت باشیم.
 
تامین بودجه قطار شهری از منابع خرید اوراق مشارکت، وام و ...

جبار کوچکی‌نژاد با قدردانی از سرپرست شهرداری و اعضای شورای‌شهر در زمینه پیگیری پروژه تراموای شهر رشت بیان داشت: بحث حمل و نقل شهری با زیرساخت تراموا از مجلس هشتم در حال پیگیری بود و از همان زمان ۸ شهر متقاضی بهره مندی از تراموا که به جز رشت بقیه شهرها در ردیف بودجه قرار گرفتند.

نماینده مردم شهر رشت در خانه ملت با تاکید بر رایزنی شخصی خود با چندین وزیر تصریح کرد: با همه فرآیندها همچنان پروژه در جدول باقی ماند اما بقیه شهرها در ردیف بودجه رفتند.

وی افزود: طی مکاتبات انجام شده با رئیس تلفیق درخواست ۲۰ میلیارد تومان بودجه شد که با ۱۵ میلیارد موفق گردید تا پروژه در ردیف جدول بودجه قرار گیرد.

کوچکی نژاد تامین بودجه برای اجرای پروژه قطار را از سه منبع عنوان کرد و گفت: این پروژه را از منابع خرید اوراق مشارکت، وام و... تامین بودجه کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: طبق رایزنی انجام شده با دکتر نوبخت درخواست شد در بستن ردیف بودجه شهرستان‌ها برای تراموای شهر نگاه ویژه‌ای لحاظ شود.

وی با اشاره به افتتاح راه‌آهن در چند ماه آینده، و ضرورت لینک ایستگاه گیل به ایستگاه راه‌آهن گفت: کد منابع قطار شهری بالای ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که امید است مقدار زیادی از این مبلغ در بودجه سال ۹۸ لحاظ گردد.

تلاش برای عملیاتی کردن پروژه قطار شهری در بودجه سال آینده

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن قدردانی از سرپرست شهرداری رشت و مدیر پروژه قطار شهری تصریح کرد: بحث تراموا از شورای قبل آغاز گردید و در دوره پنجم با زحمات همه دوستان این موضوع در بودجه سنوات آتی گنجانیده شد.

سید امیر حسین علوی با تاکید بر اهمیت پروژه قطار شهری در مسیر توسعه شهر یادآور شد: سرعت انجام کار برای مردم و اعضای شورای این شهر اهمیت زیادی دارد.

وی با تاکید بر اینکه شهر رشت در بحث ترافیک مشکلات زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در بیشتر کشورهای توسعه یافته علیرغم تلاش در حفظ بناهای تاریخی و ایجاد منظر شهری مناسب برای گسترش و توسعه شهری و کنترل ترافیک گام بلندی برداشته میشود.

علوی شهر رشت را بزرگترین شهر شمالی کشور خواند و گفت: امید است این پروژه را با سرعت بیشتری پیش ببریم تا در بودجه سال آینده فاز عملیاتی این پروژه آغاز شود.

امروز قطار شهری به لحاظ فنی به بهترین نتیجه دست یافته است

رضا رسولی نیز ضمن قدردانی از پیگیری های نمایندگان مجلس و اعضای شورا اذعان داشت: امروز بسیار خوشحالم که پروژه قطار شهری به لحاظ فنی به بهترین نتیجه خود دست یافته است.

این عضو شورا با تاکید بر پیک سفر در شهر رشت در ایام تعطیلات یادآور شد: اجرای پروژه قطار شهری مسیری که است که به زودی میتوان به جواب قابل قبولی در شورای ترافیک رسید.

وی با قدردانی از مدیر پروژه قطار شهری خاطرنشان کرد: امروز شهرداری به خصوص حوزه مالی باید توجه ویژه ای به این پروژه داشته باشند تا به زودی شاهد توسعه سیستم حمل و نقل همگانی در شهر باشیم.

توسعه شهر وظیفه‌ای همگانی است

احمد رمضانپور نرگسی در این جلسه توسعه شهر را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: اگر برای توسعه شهری ۵ مولفه زیرساختی تعریف گردد، قطار شهری یکی از مولفه های مهم توسعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه موضوع قطار شهری از سال‌های گذشته مطرح بوده یادآور شد: مدیران کشوری و استانی براساس مطالعات انجام شده به این اجماع رسیدند که مونو ریل و مترو برای شهر رشت توجیه اقتصادی نخواهد داشت، بنابراین پیشنهاد استفاده از قطار شهری در شهر رشت مطرح و تا امروز به این مرحله رسیده است.

رمضانپور با قدردانی از تلاش‌های مدیر پروژه قطار شهری شهر رشت در برقراری ارتباط در سطوح دولت و مجلس تصریح کرد: امروز با شناسایی گلوگاه‌های ترافیکی، با کمک نمایندگان مجلس و پارلمان محلی در تسریع بخشی اجرای این پروژه گام برمی‌داریم.

محمد حسن علی‌پور نیز با توجه به گذشت عمر ۵ دوره از شورا بیان داشت: از دوره های قبلی شورا پروژه تراموا مطرح شد، اما متاسفانه تاکنون به مرحله اجرا در نیامده است.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع بخشی در اجرای پروژه قطار شهری یادآور شد: امروز مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورا و نمایندگان مجلس باید تلاش مجدانه ای در راستای در سرعت‌بخشی اجرای این پروژه را داشته باشند.

فرامرز جمشیدپور نیز با تاکید بر اهمیت پروژه قطار شهری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فاز اول این پروژه و حساسیت وزارت کشور در جلسات کلان‌شهر باید پس از این با حمایت‌های نمایندگان مجلس و پیگیری های اعضای شورای اسلامی شهر رشت باید سرعت عمل اجرای این پروژه تسریع بخشید. 
پروژه قطار شهری در دو فاز در دست بررسی است

محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری رشت در راستای نحوه اجرای این پروژه اذعان داشت: پروژه قطار شهری در دو فاز مطالعات، اخذ مجوز شورای‌عالی ترافیک و طراحی مکان دپو ابنیه و زیرسازی در دست بررسی است.

مدیر پروژه قطار شهری با تاکید بر ضرورت ارتقاء شبکه حمل و نقل همگانی تصریح کرد: برای حل مشکلات ترافیکی و بهبود پارامترهایی مانند زمان سفر، میزان سوخت و آلاینده‌ها و سایر عوامل موثر، چندین سناریو برای شبکه همگانی لحاظ و در مدل شهر شبیه سازی و بهترین گزینه انتخاب شده است.

وی افزود: پیشنهادات مطالعات جامع در دو افق میان مدت و بلند مدت (افق‌های زمانی دارای مسیر تراموا در گزینه پیشنهادی) با توجه به موارد مطروحه انتخاب شد.

محبتی تصریح کرد: مسیر پیشنهادی تراموا با طول تقریبی ۱۶ کیلومتر از امتداد رشت انزلی شروع و با عبور از خیابانهای شهید انصاری، علم الهدی و بلوار امام ادامه یابد.

تامین بودجه های عمرانی یکی از زیربناهای توسعه کلانشهری است

مشاور پروژه قطار شهری رشت نیز در سخنانی بیان داشت: شهر رشت نیازمند توسعه زیرساختی است.

وی افزود: شرکت بهروی تهران با مشارکتی که با شرکت راههای طلایی البرز ایجاد کرد مطالعات را با مدل سازی جدید طراحی و با تأیید شورای عالی ترافیک مجوز سرمایه گذاری در شهر رشت را اخذ کرده است.

شمسی تصریح کرد: مطالعات قطار شهری رشت با دقت انجام می شود.

وی افزود: همدلی و یکپارچگی سازمان‌های شهری در تسریع بخشی اجرای این پروژه بیشترین تأثیر گذاری را خواهد داشت.

شمسی تامین بودجه های عمرانی را یکی از زیربناهای توسعه کلانشهری خواند و گفت: خوشبختانه شهر رشت توانست این ردیف را در بودجه عمرانی بگیرید اما باز نیاز شهر رشت بیشتر از اینهاست.

مدیرعامل شرکت بهروی تهران با تاکید بر آغاز مطالعه قطار شهری رشت از اسفند ۹۶ یادآور شد: تأیید طرح و اجرای این پروژه پروسه خاص خود را داشت و با تامین آمار رشت حومه ای و ساخت مدل جدید مطالعات طرح آغاز شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز