خبرگزاری کار ایران

با حضور مردم و مسئولان شهری؛

سومین‌جشنواره «جوکول» در رشت برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۹۱۲۶

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در سومین جشنواره فرهنگی جوکول اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیریت شهری همواره برگزاری شایسته جشنواره های بومی است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی گفت: شهرداری رشت از دیر باز با همکاری سایر سازمان‌های مرتبط در زمینه احیای آیین های بومی و محلی اقدامات برنامه ریزی شده‌ای صورت داده است.

وی افزود : مجموعه مدیریت شهری به دنبال این است که از ظرفیت های بومی و محلی، فرصت های اقتصادی به دست آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ایجاد فضای مفرح و شادی آفرین میان مردم را از اهداف برگزاری جشنواره جوکول برشمرد و خاطر نشان‌کرد: در شرایط دشوار اقتصادی کنونی، چنین اقدامی بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

علوی بر لزوم خروجی های موفقیت آمیز و هدفمند چنین جشنواره هایی تاکید کرد و بیان داشت: مهم‌ترین‌خروجی در بعد اقتصادی ایجاد رونق اقتصادی میان‌خانوارها است.

وی راه اندازی مشاغل خانگی را از بزرگترین اتفاقات در استفاده از ظرفیت بانوان برشمرد و گفت: در این زمینه باید از طریق رایزنی با سرمایه گذاران به دستاوردهای مطلوبی دست یافت.

این‌مسئول افزود: باید از طریق بسته‌های اقتصادی بستری فراهم شود تا بخشی از هزینه‌های اقتصادی از راه استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی تامین شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این‌مراسم، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان اظهار کرد: نباید اجازه دهیم ‌سنت های فرهنگی و تاریخی شهر کم رنگ شوند.

فاطمه شیرزاد  با اشاره به برپایی غرفه‌هایی در کنار فرایند جشنواره جوکول با ارائه غذاهای سنتی و صنایع دستی ادامه داد: گیلان همواره به میهمان نوازی شهره بوده و محصولات ارائه شده در غرفه ها از دستاوردهای زنان این استان است.

شیرزاد گفت: واردات برنج های خارجی، کشاورزان را نگران می‌کند و بی شک این مسئله در کمیسیون های کشاورزی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

فاطمه شیرزاد به عمل آوردن برنج در استان های دیگر را نادرست خواند و افزود: همواره گیلان، معدن تهیه برنج بوده و بنابراین مسئولان باید حمایت ویژه‌ای از برنج کاران گیلانی به عمل آورند.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره با اشاره به خواص تمام فرآورده های برنج اظهار کرد: از کاه برنج حتی برای بام خانه ها و ساخت صنایع دستی نیز استفاده می شد.

محمد حسن عاقل منش گفت: جوکول ویتامین های فراوانی داشته و این موهبتی است که نصیب گیلانیان شده است.

وی بر لزوم تبلیغ شایسته این محصول تاکید کرد و بیان داشت: این ‌مسئله موجب پیشگیری از واردات برنج می شود.

عاقل منش ادامه داد: رشت با دارا بودن بیش از ۱۷۰ نوع غذای محلی به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و از این رو دارای برندی جهانیست.

در ادامه این‌ مراسم اعضای شورای اسلامی شهر به همراه علیرضا حسنی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به اتفاق هم ضمن افتتاح این جشنواره، از غرفه های برپا شده در سومین جشنواره فرهنگی جوکول بازدید کردند.

جوکول همان برنج نارس است که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

سومین‌جشنواره «جوکول» در  رشت برگزار شد

سومین‌جشنواره «جوکول» در  رشت برگزار شد

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز