خبرگزاری کار ایران

متولیان عنوان کرد:

حفظ هویت فرهنگی کتابخانه‌های عمومی از اولویت‌های نهاد است

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۲۳۴

امین متولیان در مراسم معارفه سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان تأکید کرد: یکی از اولویت‌های نهاد، حفظ هویت فرهنگی کتابخانه‌های عمومی است، چراکه فاصله گیری از هویت فرهنگی- اجتماعی به هر نحوی، رسالت کتابخانه‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا از رشت، مراسم معارفه پریسا کرمی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با حضور امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد، مهدی رمضانی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد و جمعی از مسئولان استانی و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، برگزار شد.

امین متولیان، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم، با بیان اینکه نهاد در تغییرات و انتصابات مدیران استانی و ستادی، حداکثر همکاری و هماهنگی را با مدیریت کلان سیاسی استان یعنی استانداری که نماینده محترم دولت است انجام می‌دهد، گفت: نهاد در انتصاب مدیران کل، حداکثر هماهنکی را با مدیریت کلان استان‌ها انجام می‌دهد. البته از مدیریت استان‌ها نیز این توقع وجود دارد که حفظ هویت فرهنگی و اجتماعی کتابخانه های عمومی را همواره مدنظر داشته باشند. 
 
وی با بیان اینکه مدیریت استان‌ها می توانند صمیمیت و همدلی را در فضای فرهنگی استان حفظ و تقویت کنند، افزود: مدیریت نهاد در استان می‌تواند با دور از شدن از دوگانه سازی‌های وهمی و جعلی، و طی مسیر در چارچوب اولویت‌های برنامه‌های ابلاغی صمیمت‌ها و همدلی‌ها را تقویت کنند و این موضوع نیز جزو رویه‌های اصلی مدیران نهاد باید باشد. 
 
وی افزود: درباب کتابخانه‌های مرکزی استان ها در اسناد بالادستی اهدافی مد نظر قرار گرفته است که می‌بایست تا پایان برنامه به آنها دست پیدا کنیم. خوشبختانه با تلاش مجموعه نهاد راه‌اندازی دو کتابخانه مرکزی در کشور در حال به نتیجه رسیدن است.
 
متولیان با اشاره به پروژه کتابخانه مرکزی رشت نیز گفت: با برنامه ریزی، با ارتباط گیری هدفمند، مدیریت تکمیل صحیح و شناسایی منابع اعتباری و از همه مهمتر عزم و اراده فوق اداری، طرح کتابخانه مرکزی رشت هم انجام شدنی است.
 
معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد در پایان با تشکر از زحمات دکتر هادی نوری مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان گیلان گفت: اعتماد به خانم کرمی که از بدنه نهاد است و نیز بر اساس توصیه اکید رییس جمهور عزیز به استفاده از ظرفیت بانوان کشور است، تکمیل کننده الگوی گزینش حداکثری از میان همکاران تحصیل کرده در رشته اطلاعات و دانش شناسی است که انشالله به الگوی غالب تبدیل خواهد شد. 
ضرورت تقویت ادارات کل استانی
 
همچنین مهدی رمضانی در این مراسم طی سخنانی گفت: باید توجه داشت که جابه‌جایی‌های صورت گرفته در نهاد لزوما به معنی ضعف مدیران نیست، چرا که برخی از استان‌ها نیاز به تقویت و برخی نیاز به تکمیل داشته و دارند. اما همه همکارانی که از گذشته تاکنون در استان گیلان خدمت کرده‌اند، دارای نقاط مثبت و فعالیت‌هایی موثر بوده‌اند، که از همه آنها به ویژه دکتر نوری، مدیرکل سابق استان گیلان تشکر می‌کنم.
 
معاون توسعه کتابخانه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر حفظ روحیه فرهنگی در کتابخانه‌های استان گیلان، عنوان کرد: رویکرد جدید ما در نهاد، توجه و تمرکز ویژه به امور و فعالیت‌های کتابخانه‌ای است. لذا توقع از خانم کرمی به عنوان سرپرست جدید اداره کل نهاد استان گیلان این است که این روحیه را تقویت کند و از همکاران نیز توقع داریم که با ایشان همراهی کنند تا فضای کار تقویت و از حاشیه‌ها کاسته شود.
 
ضرورت تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز فرهنگی و اجتماعی
وی با اشاره به مطالبه جدی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: تبدیل کتابخانه به پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی در هر شهر و منطقه ، الزامات و اقتضائاتی دارد که پیش زمینه‌ اجرای آنها همت مضاعف است.
 
مهدی رمضانی با بیان اینکه کتابخانه می تواند به عنوان مرکز و هسته اصلی فعالیت‌های فرهنگی در مناطق مختلف کشور مطرح باشد، گفت: لازمه رسیدن به این هدف، گسترش و استمرار فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است. 
 
وی در در پایان با تقدیر از خدمات دکتر هادی نوری در اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برای پریسا کرمی سرپرست جدید این اداره کل آرزوی توفیق کرد. 
 
در ادامه این مراسم پریسا کرمی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، طی سخنانی کوتاه گفت: امید دارم که با عنایت الهی و الطاف ویژه خداوند و با کمک همکاران، فضای بسیار خوبی برای اداره کل کتابخانه‌ها فراهم بیاوریم و شاهد رشد واقعی کتابخانه‌ها باشیم.
 
گفتنی است پریسا کرمی پیش از این مسئولیت اداره شهرستان رشت را بر عهده داشته است. وی که کارشناس ارشد علم‌اطلاعات و دانش‌شناسی است، تاکنون مسئول کتابخانه تخصصی جوانان، مسئول کتابخانه عمومی امام حسن مجتبی(ع)، مسئول امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، رییس انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی شاخه گیلان، ‌ عضو کارگروه پژوهش اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان و دبیر دو دوره جشنواره رضوی استان گیلان، عضو انجمن تخصصی بانوان مجمع متخصصان گیلان (شاخه پژوهش) و مشاور بانوان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بوده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز