خبرگزاری کار ایران

علوی مطرح کرد:

ترسیم سند چشم‌انداز اساس دست‌یابی به شهر ایده آل

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۶۵

رئیس شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: ترسیم سند چشم انداز اساس دست‌یابی به شهر ایده آل است.

به گزارش ایلنا از رشت، رییس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی در مدیریت شهری اظهار داشت: وقتی سخن از مدیریت و اداره یک شهر به میان می‌آید، یقینا در کنار رسیدگی به امور روزمره و رفع مشکلات موجود، ریشه کن کردن بسیاری از معضلاتی که به هر دلیل در بطن شهر نهادینه شده اند نیازمند اقداماتی اساسی و تغییراتی در ساختار غلطی که آبستن ایجاد آن موارد شده میباشد.

وی افزود: در مدیریت‌های کلان ارائه برنامه‌های کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت برای ترسیم افق و چشم‌انداز یک مدیر شهری ضرورتی انکار ناپذیر است که فقدان آن باعث عدم تحقق اهداف و پایداری توسعه می‌شود.
 
سید امیر حسین علوی با بیان اینکه در بررسی مراحل توسعه شهری در شهرهای توسعه یافته می‌توان به وضوح به نقش برنامه‌ریزی و تدوین چشم انداز بلندمدت پی برد، ادامه داد، نیل به اهداف بلند مدت مستلزم برنامه ریزی در حوزه بودجه، نیروی انسانی و منابع لجستیکی میباشد.
 
وی ایجاد "شهر ایده آل" با ویژگی‌های منحصر به خود که توان پاسخگویی به همه نیازهای شهروندان در حوزه‌های امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی را داشته باشد را نیازمند تخصیص منابع کافی دانست که با توجه به محدودیت‌های این حوزه باید با تدوین برنامه‌ای جامع در مدتی معین منابع لازم را به صورت تدریجی و در شرایطی مطلوب برای رسیدن به اهداف مدنظر به این امر اختصاص داد.
 
رییس شورای‌شهر در پایان اظهار داشت: قطعا تجمیع آرا و ظرفیت‌ها با ایجاد مدیریتی یک‌پارچه بستر را برای تدوین و ارائه برنامه‌های راهبردی و اسناد چشم اندازی جامع مهیا کرده و به مدیریت شهری امکان جلوگیری از هدر رفت هزینه‌ها با عدم اجرای اقدامات موازی را خواهد داد لیکن در شرایط کنونی و فقدان این یک‌پارچگی از ضرورت ایجاد برنامه راهبردی کاسته نخواهد کرد و ضرورت وجود چشم‌اندازی مبتنی بر دیدگاه‌های کارشناسی با آینده روشن یک شهر عجین است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز