خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفار گیلان در آیین تجلیل از خبرنگاران:

۳۷٫۴ درصد جمعیت گیلان در روستاها هستند/ گیلان سومین استان متراکم کشور

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۴۳۸

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: گیلان سومین استان متراکم کشور از نظر جمعیت دهمین و از نظر مساحت ۲۶ امین استان است و این موضوع کار را برای ما که در عرصه خدمات رسانی فعالیت داریم مشکل می سازد.

به گزارش ایلنا از رشت، به مناسبت روز خبرنگار مراسم تجلیل از خبرنگاران امروز در شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با حضور محبعلی رنج ور مدیر عامل شرکت آبفار گیلان برگزار شد.

رنجور در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خبرنگار صارمی و تبریک به مناسبت روز خبرنگار، حرفه رسانه را جزء مشاغل سختی معرفی کرد که شب و روز برای آن مفهومی ندارد .

رنج ور گفت:همه ما باید تلاش کنیم تا همدلی و شکیبایی را در دل هم ایجاد کنیم تا بتوانیم انعکاس  درستی از خدماتی که دولت و دولتمردان در این جامعه انجام می دهند، داشته باشیم.

وی افزود: انعکاس درست و صحیح می تواند موجب رشد و بالندگی شود و انتقال به موقع و به جا نیازمند آن است که خدمات به صورت جامع و کامل گفته شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی گیلان با بیان این که استان گیلان از لحاظ موقعیت و شرایط محیطی استان خاصی است و با توجه به همین موضوع ما با محدودیت هایی هم روبرو هستیم، افزود: استان گیلان با ۱۴ هزار کیلومتر مربع ۰٫۸۵ درصد خاک کشور و۳٫۲ جمعیت را شامل می شود.

رنجور تراکم جمعیتی در استان گیلان را ۱۷۷ نفر در واحد سطح اعلام کرد و گفت: این عدد در کشور حدود ۴۷ نفر است و به عبارتی ۳٫۷۵ برابر جمعیت ما نسبت به متوسط کشوری متراکم تر است.

گیلان سومین استان متراکم کشور

وی گفت: گیلان سومین استان متراکم کشور، ازنظر جمعیت دهمین و از نظر مساحت ۲۶ امین استان است و این موضوع  کار را برای ما که در عرصه خدمات رسانی فعالیت داریم مشکل می سازد.

رنج ور با اشاره به این که  گیلان  ۲۵۶۸روستا با جمعیتی معادل ۹۲۸ هزار نفر را در خود دارد گفت: ۳۷٫۴ درصد جمعیت گیلان در روستاها هستند.

وی ادامه داد: ۹۸٫۶ درصد جمعیت ما در روستاهای بالای ۲۰ خانوارند که سیاست وزارت نیرو و آبفار در این است که آبرسانی به  این روستاها را در دستور کار خود قرار دهد.

رنجور درادامه تاکید کرد: در حال حاضر ما ۱۷۵۸ روستای برخوردار با شاخص بهره مندی ۷۶٫۳۷ درصد را داریم که نسبت به متوسط کشوری حدود ۳ درصد بالاتر بوده و این تلاشی است که در طول این چند سال دراین  حوزه توانسته ایم به انجام برسانیم.

رنجور تعداد منابع آبی و میزان خطوط شبکه و انتقال گیلان را در کشور نسبت به استان های دیگر بیشتر اعلام کرد و گفت: در کشور به ازای هرخانوار ۲۵ متر لوله گذاری انجام میشود که در استان گیلان این عدد به ۷۵ متر و تقریبا ۳ برابر متوسط کشوری می رسد.

مدیر عامل آبفار گیلان با اشاره به اینکه میزان لوله گذاری، وجود موانعی همچون کاربر بودن زمین ها در روستا ها و بالا بودن سطح آب های زیرزمینی پروژه های انجام شده نسبت به سطح کشوری را گران تر خواهد کرد گفت: اعتبارات اختصاص شده ما در این زمینه در بخش ملی متاسفانه در چارچوب جمعیت توزیع می شود و موضوعی که ما در سطح کشوری به دنبال آن هستیم آن است که جمعیت نباید ملاک توزیع اعتبارات باشد.

رنج ور ادامه داد: استان گیلان  با موضوع سرریز جمعیت وهمچنین جمعیت غیر ساکنی که در روستا ها ویلاسازی می کنند، روبرو است و همین موضوع هجوم جمعیت را در این منطقه افزایش داده است و همین مسائل هزینه اجرایی پروژه ها را هم افزایش می دهد بنابراین انتظار می رود که در تعیین اعتبارات در سطح کشور این جمعیت شناور هم لحاظ شود.

وی افزود: اتفاق خوشایندی که در سال ۹۴ با پیشنهاد دولت و مجلس شورای اسلامی شاهد آن بودیم این موضوع بود که از محل صندوق توزیع ملی، اعتباراتی برای آبرسانی به روستاها ایجاد شد و در سال های ۹۴ و ۹۵ به طور متمرکز حدود ۶۰ میلیون تومان اعتلار از این محل به استان گیلان اختصاص داده شد.

رنج ور در انتها حفر ۶۰ حلقه چاه، بهسازی ۱۱۳ دهنه چشمه ، ۲۳ هزار متر مکعب مخزن ، ۱۲۲ واحد ایستگاه پمپاژ و حدود ۶ هزار کیلومتر لوله گذاری از جمله عملکردهای صورت گرفته از ابتدای دولت تا سال ۹۶ معرفی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز