خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش در جلسه کنوانسیون حقوق کودک :

احترام به حقوق کودک نشانه پیشرفت جوامع بشری است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۰۱۸

فرماندار تالش در جلسه کنوانسیون حقوق کودک گفت : احترام به حقوق کودک ، نشانه پیشرفت جوامع بشری است.

به گزارش ایلنا از تالش، سید عیسی مهدوی فرماندار تالش در جلسه بررسی کنوانسیون حقوق کودک گفت: علاوه بر اینکه کودکان در دنیای امروز جوامع بشری از حقوق ویژه و مشخصی برخوردار هستند و احترام به حقوق کودک از نشانه های پیشرفت جوامع محسوب می شود، دین اسلام و پیامبر مهربان ما نیز در باب حقوق و احترام به کودکان به ویژه تا سنین خردسالی توصیه های زیادی داشته اند که نشان از معرفت و محبت این دین مبین،نسبت به حقوق کودکان است.

مهدوی بطور کلی به ماهیت این کنوانسیون اشاره کرد و گفت:زیر پا گذاشتن حقوق کودکان در سنین انتخاب، تحمیل شرایط نامطلوب به آنها، کار کشیدن از کودکان خارج از توانایی بدنی و سنی آنها و نادیده گرفتن نیازهای متناسب با سن و زمان رشد کودک از جمله مسائل کلیدی است که در این کنوانسیون به آن پرداخته می‌شود.

فرماندار تالش هدف از تشکیل این جلسه را تسریع در تشکیل کارگروه های ویژه عنوان کرد و افزود: بر اساس در خواست کنوانسیون، ما موظف به تشکیل کار گروه های سازمانی با پیگیری های قانونی و الزام آور حقوقی و قضایی هستیم تا بتوانیم از طریق این کارگروه ها به شناسایی  حقوق کودکان  در سطح شهرستان و حل مسائل احتمالی بپردازیم.

وی همچنین توجه دولت به این امر را یاد آور شد و خاطرنشان کرد:یکی از بخش های منشور حقوق شهروندی که در دولت حاضر منتشر شد توجه به حقوق کودک بود.

مهدوی افزود: اگرچه این منشور الزام قانونی نداشته اما بیشتر بندهای آن از قوانین شرعی و قوانین مصوب استخراج شده و توجه به آنها مطمئنا در تسهیل امور ثمر بخش خواهد بود.

در این جلسه به نقش و وظیفه  شهرداری ها در رابطه با حقوق کودکان نیز اشاره و فرماندار متذکر شد: بایستی سازمان های مرتبط با کودکان پس از تشکیل کارگروه ها شناسایی و بررسی شوند که یکی از این سازمان ها شهرداری ها هستند که برای مثال می‌توانند در ساخت و ساز های شهری، نقش کودکان را هم تا حد ممکن نیاز سنجی نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز