خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

دستگاه‌های اجرایی به اعتبارات دولتی چشم دوخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۰۶۶

رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: متاسفانه دستگاه‌های اجرایی از مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی غافل هستند و به اعتبارات دولتی چشم دوخته اند.

به گزارش ایلنا از آستارا، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: تکمیل برخی طرح های عمرانی استان نیازمند اعتبار زیاد است و دستگاه‌های اجرایی به این منظور زمینه مشارکت بخش خصوصی را فراهم کنند.

محمدی افزود: متاسفانه دستگاه های اجرایی از مشارکت بخش خصوصی در طرح های عمرانی غافل هستند و به اعتبارات دولتی چشم دوخته اند.

وی بیان کرد: بخش خصوصی در تکمیل، نگهداری و حفاظت طرح‌ها اهتمام می ورزد و اجرای طرح‌های مهمی نظیر فاضلاب شهر آستارا که به کل اعتبارات استان نیازمند است باید از توان فعالان بخش خصوصی استفاده شود.

وی اظهار کرد: هشت درصد بودجه عمرانی کشور به استان گیلان اختصاص داده می‌شود و اعتبارات دولتی بر اساس توجیه فنی و تخصصی، رعایت موازین قانونی، برخورداری از امکانات و اولویت یافتن از سوی دستگاه‌های اجرایی به طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

محمدی ادامه داد: سال گذشته کل بودجه اختصاص یافته برای شهرستان آستارا ۱۹۰ میلیارد ریال بود و نسبت به  سال ۹۵ بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: آستارا در حوزه‌های مرزی، گردشگری و فرهنگی از امتیاز بالایی برخوردار است و به اعتبارات عمرانی این شهرستان، فراتر از شاخص‌های محرومیت و جمعیت توجه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود: برخی روستاهای کوهپایه آستارا از آب و گاز برخوردار نیستند و باید مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تکمیل طرح‌های مربوط به اعتبارات را ملی کنند.

محمدی بیان کرد:  استکبار جهانی فشار اقتصادی خود را با وضع تحریم بر کشور ما افزایش داده است و مسئولان باید امور اجرایی را با برنامه‌ریزی درست تعامل و وحدت به پیش ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز