خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی تالش خبر داد:

تاسیس ۱۴ دهیاری جدید در تالش

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۰۶۸

بخشدار مرکزی تالش از تاسیس ۱۴ دهیاری جدید خبر داد.

به گزارش ایلنا از تالش، چنگیز شکوری بخشدار مرکزی تالش در  دیدار تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی  منطقه ییلاقی طولارود گفت: مجوزهای ۱۴ دهیاری جدید در بخش مرکزی تالش به استناد نامه مقام عالی وزارت صادر و توسط استانداری به شهرستان و از فرمانداری جهت اجرا به بخشداری اعلام شده است. 

وی بیان داشت: این ۱۴ دهیاری جدید مربوط به روستاهای سه دهستان طولارود،کوهستانی و جوکندان است و عبارتند از:هره شوندشت،چاله خونی،شادرسول، ارباسر در دهستان طولارودو شاندرمن محله(بی سیم گاز)در دهستان ساحلی جوکندان و روستاهای لنبه،اسبوسرا هده(هودی)،دولی سر(دوله سر)،قلعه چال،لواده،لیر،حسن دایرمانی و مثلا کوه که در دهستان کوهستانی واقع شده اند.

شکوری تصریح کرد: با ایجاد این دهیاری‌های جدید تعداد روستاهای دارای دهیاری بخش مرکزی تالش از ۶۵ به ۷۹ دهیاری افزایش می یابد و برای خدمات رسانی به روستائیان عزیز زمینه بهتری فراهم می شود .

بخشدار مرکزی تالش در ادامه افزود:برای خدمت بهتر تعداد ۱۹ روستای جدید با اخذ کد در دوره پنجم صاحب شورای اسلامی شدند و اکنون تاسیس تعداد۱۴ دهیاری جدید نیز ره آورد توجه دولت تدبیر و امید به روستاهاست .

شکوری با تقدیر از عنایت ویژه سید عیسی مهدوی فرماندار تالش به امور روستاها؛ از پیگیری تهیه طرح هادی روستاهای فاقد طرح بخش بعنوان یک گام مهم خبر داد که موجب تسهیل در ساخت و ساز و پیشگیری از تخلفات ساختمانی و تصرف منابع طبیعی و تغییر کاربری های غیرمجاز خواهد شد.

بخشدار بزرگترین بخش شهرستان با اشاره به اهمیت کشاورزی در تولید درآمد و کالای ایرانی و غذای سالم ضمن خدا قوت به شالیکاران از نداشتن و عدم اقدام برای احداث زیرساخت‌هایی اساسی مانند سدهای کوچک و آب بندان‌های کافی در گذشته بعنوان علت تنش‌های آبی یاد کرد و گفت:در طی همین ۲۰ ماه گذشته دولت تدبیر و امید گامهای بزرگی برای ایجاد و تقویت زیرساختهای کشاورزی برداشته است و از جمله آنها کلنگ و شروع عملیات اولین سد لاستیکی بر روی رودخانه بزرگ کرگانرود و حفر حدود ۱۴ چاه عمیق و تجهیز آنها  و برقرسانی به دهها چاه بوده است .

وی تاکید داشت: با اراده راسخ استاندار  و پیگیری میدانی و مجدانه فرماندار باتجربه و مردمی شهرستان و همکاری بخشداران و همه متولیان  اقداماتی که برای تامین اّب کشاورزی صورت گرفته بسیار اساسی و کم نظیر بوده است. بخش مرکزی شهرستان تالش در کرانه غربی در‌یای خزر و یکصد کیلومتری رشت مرکز استان و اقع و دارای بیش از ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۲۵ روستا و آبادی و ۹۱ شورای اسلامی روستایی بوده و از نقاط مهم کشت شالی،باغداری(کیوی و...)،توتونکاری،تولید عسل،دامداری و صید دریایی و پرورش ماهیان خاویاری و سردآبی است.

این بخش با بیش از ۹۰ هزارنفر جمعیت به مرکزیت شهر تالش دارای سه اقلیم ساحلی و جلگه،کوهپایه ای جنگلی و مراتع ییلاقی کوهستانی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز