خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور مطرح کرد:

تولید نیمی از پیله ابریشم کشور در گیلان/رشد ۱۱۰ درصدی قیمت خرید تضمینی پیله‌تر ابریشم

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۸۲۰

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه نیمی از نوغانداری در استان گیلان انجام می‌شود گفت: رشد ۱۱۰ درصدی عامل ایجاد انگیزه برای پرورش کرم ابریشم در میان مردم شد.

به گزارش ایلنا از رشت،علی‌اصغر داداش پور رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نوغان‌داری همیشه منشأ اشتغال، درآمد و بهبود معیشت در مناطق روستایی، عشایری و حتی مناطق شهری شده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با برنامه‌های حمایتی دولت و تلاش دوباره نوغانداران، احیا و توسعه این صنعت در حال رونق دوباره است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۲۲ استان در حال پرورش کرم ابریشم هستند، گفت: نیمی از نوغانداری در استان گیلان انجام می‌شود و استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گلستان، خراسان شمالی، اصفهان و آذربایجان شرقی مابقی صنعت نوغانداری را به خود اختصاص داده‌اند.

داداش پور کم‌هزینه بودن، نیاز به سرمایه کم و درآمد همراه باارزش افزوده زیاد و همچنین بازار در بخش غیردولتی را از مهم‌ترین مزایای این صنعت عنوان و بیان داشت: مقررشده که در سال جاری قیمت خرید تضمینی افزایش یابد و این رشد ۱۱۰ درصدی عامل ایجاد انگیزه برای پرورش کرم ابریشم در میان مردم شد.

وی در ادامه  از تشکیل زنجیره نوغانداری در راستای تبدیل این صنعت به حوزه ارزش‌افزوده در کشور خبر داد و افزود: با دریافت مجوز افزایش تعرفه واردات نخ ابریشم٬ در سال جاری تعرفه واردات نخ ابریشم از ۱۵ به ۲۶ درصد افزایش‌یافته است.

داداش‌پور با اشاره به ایجاد صندوق حمایت از توسعه نوغانداری اظهار داشت: درخواست ایجاد این صندوق به تأیید وزیر جهاد کشاورزی رسیده و در حال حاضر عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز