خبرگزاری کار ایران

پورنصیری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

نیاز واحدهای صنفی و صنعتی به حمایت‌های مالی بانک‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۳۳۲۷۵

عضو کمسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران گفت: واحدهای صنفی و صنعتی برای گسترش کار و بالابردن فعالیت های خود نیاز به وام بانکی دارند که خوشبختانه با حمایت دولت این وام ها در اختیار واحدها قرار می‌گیرد .

پیمان پورنصیری ، عضو کمسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت : در جلسات کمسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران که با حضور مقامات قضایی کشور برگزار شد ، برخی از مشکلات حوزه صنعت در مباحث قانونی، قضایی و مساعدت های قوه قضاییه مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ و تاکید مقام معظم رهبری بر تولید ملی، لازمه تولید ملی را حمایت از واحدهای صنفی و صنعتی دانست و افزود : واحدهای صنفی و صنعتی برای گسترش کار و بالابردن فعالیت های خود نیاز به وام بانکی دارند که خوشبختانه با حمایت دولت این وام ها در اختیار واحدها قرار می گیرد .

پورنصیری با اشاره به اینکه پس از پرداخت وام از سوی بانک‌ها، برخی بانک ها قانون گریزی می‌کنند ، بیان داشت : یکی از مهمترین معظلاتی که صاحبین صنعت با آن روبرو هستند ، بحث نوع برخورد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و دریافت سود و توجه نکردن یا دور زدن قوانین ، مقررات و بخشنامه‌های بانک مرکزی است .

عضو کمسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ایران با اشاره به محاسبه نرخ سود بانک‌ها، اظهار داشت: عدم رعایت رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری ، عدم رعایت تصویب نامه هیات وزیران و عدم رعایت تبصره ١٦ قانون بودجه سال ٩٧ در کمسیون باعث شد با حضور مقامات عالی قضایی جلسات پی در پی را برگزار کنیم که خروجی خوبی هم داشته است .

پیمان پورنصیری به نشست کمسیون حقوقی و قضایی با معاون اقتصادی دادستان کل کشور اشاره کرد و بیان داشت : پس از این نشست و انتقال دغدغه های مطرح شده اعضای کمیسیون به دادستان کشور از معاون اقتصادی، ایشان نیز بر ورود مستقیم دستگاه قضا برای حل مشکلات واحدهای صنفی مردم تاکید کردند .

عضو کمسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ، معدن و تجارت ایران با اشاره به صحه گذاشتن دادستان کل کشور بر جلسات پی در پی این کمسیون و اعلام " ورود مستقیم دستگاه قضا در مسایل صنفی مردم " ، افزود : طبق دستور صریح دادستان کل کشور ،  انتظار داریم تمام دادستان ها برای رفع مشکلات و مسایل صنفی ورود کنند و کارخانجات را از مشکلات عدیده خارج کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز