خبرگزاری کار ایران

قدیمی تاکید کرد:

حمایت از کالای ایرانی و گیلانی از ارکان اصلی مسئولیت اجتماعی شهر خلاق خوراک‌شناسی/ توسعه فرهنگ استفاده از محصولات لبنی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۶۷۴

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک یونسکو رشت تاکید کرد: حمایت از کالای ایرانی و گیلانی یکی از ارکان اصلی مسئولیت اجتماعی شهر خلاق خوراک شناسی است.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ فاطمه قدیمی ضمن بازدید از خط تولید، انبار مواد اولیه و انبار کالای تولیدی کارخانه فرامان با اشاره به اشتغال ۹۰ نفر نیروی انسانی در این مجموعه اظهار کرد: موضوع اشتغال یکی از مباحث اصلی کشور بوده و در این راستا شهرداری رشت در موضوع شهر خلاق خوراک، حمایت از تولیدکنندگان داخلی را دنبال می‌کند تا از این طریق هم ظرفیت اشتغال را بالا برده و هم میزان تقاضا برای محصولات ایرانی و به ویژه گیلانی را افزایش دهد .

وی ادامه داد: هدف اصلی نه مدل‌سازی بلکه حمایت از چرخه ارزشی اقتصادی خواهد بود زیرا این چرخه موجب شکل‌گیری بسترهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گیلان می‌شود .

قدیمی افزود: تبدیل شدن به مقصد گردشگری برای شهری که شایستگی‌های لازم را دارد می‌تواند با تولید محصولات داخلی استان به صورت صحیح و واقعی اتفاق بیفتد .

مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک‌شناسی رشت تاکید کرد: باید با شکل‌گیری درست و اصولی و ارائه محصولات با کیفیت و قابل رقابت با بخش‌های خارجی، ابتدا بازار کشور و سپس بازار بین‌المللی را با برند شهر خلاق خوراک‌شناسی یونسکو که لوگوی معتبر جهانی به شمار می رود در دست بگیریم .

قدیمی همچنین با بیان اینکه شهر خلاق، این فرصت را می‌دهد که محصول گیلان به کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر با اعتبار بیشتری صادر شود، خاطرنشان کرد: باید برای تولید کنندگان فرصت‌های تولید و عرضه بهتری را شناسایی و ایجاد کنیم .

وی لبنیات را از ارکان اصلی سلامت به‌ویژه برای کودکان و زنان برشمرد و تاکید کرد: فرهنگ استفاده از محصولات لبنی باید در استان توسعه داده شود .

این مسئول با بیان اینکه کمپین حمایت از کالای ایرانی و به ویژه گیلانی باید با موفقیت پیش رود، گفت: در راستای تحقق آرمان‌های سلامت‌محور، باید کنار مجموعه موفقی همچون فرامان به سوی توسعه گام برداشت.

مدیرعامل کارخانه لبنیات فرامان نیز در این دیدار با بیان اینکه محصولات تولیدی این ‌مجموعه با معتبرترین برندهای کشور برابری می‌کند، اظهار کرد: محصولات این‌ کارخانه در بسیاری از موارد با توجه به بررسی‌های کارشناسانه حتی از کیفیت بیشتری نیز برخوردارند.

علیرضا سلیمان‌منش استقبال گیلانی‌ها از برندهای غیر استانی را از مشکلات موجود در بازارهای استانی برشمرد و گفت: حمایت مسئولان از برند های خارجی نیز بیشتر از برندهای داخلی است. با حمایت مسئولان استانی می‌توان محصولات گیلان را به صورتی غیر قابل رقابت در بازارهای خارج از استان تبدیل کرد .

به گفته مدیر عامل کارخانه لبنیات فرامان روزانه بیش از ۲۰ برند لبنی خارج از استان در گیلان توزیع می‌شوند اما هیچ برندی از گیلان در استان‌های دیگر توزیع نمی‌شود .

سلیمان‌منش حمایت نکردن گیلانی‌ها از محصولات داخلی را یکی از مشکلات فعلی بازار داخلی برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمپینی با عنوان "محصولات گیلانی، حمایت از کارگران ‌گیلانی، فرامان محصول شهر" طراحی و به شکل برچسب بر تمام‌ محصولات تولیدی این‌ کارخانه نصب می‌شود که در گام‌ نخست با استقبال مغازه داران روبرو شده است .

وی بر لزوم آگاهی بخشی بر خرید گیلانیان از محصولات گیلانی تاکید و بیان کرد: این حمایت در گام‌های نخستین از تولید کننده، مصرف کننده و مدیران استانی آغاز می شود.

مدیرعامل کارخانه لبنیات فرامان با اشاره به توزیع روزانه حدود ۳۰۰ تن لبنیات در گیلان گفت: بررسی‌های کارشناسانه نشان می‌دهند که دو سوم این سهم از خارج از استان تامین می‌شود و این در حالی است که کارخانه‌های گیلان محصولات با کیفیت تری را ارائه می دهند.

سلیمان‌منش کیفیت محصولات تولیدی را بهترین تبلیغ برای هر تولید کننده‌ای دانست و معرفی محصول با کیفیت را در گام بعدی واجب برشمرد .

وی با تاکید بر نهادینه کردن فروش محصولات محلی تصریح کرد: در این راستا تعیین اهداف، شناسایی آنها و تعیین راهکارها می‌تواند موثر بیفتد .

این مسئول ماندگاری لبنیات را ۲۰ روز اعلام و استفاده برخی نگهدارنده‌ها را موجب بروز مشکلاتی جدی در سلامت عنوان کرد .

مدیر عامل کارخانه لبنیات فرامان که اهل منطقه فرامان کرمانشاه است، ادامه داد: تولید محصولات لبنی در کرمانشاه با موفقیت بیشتری همراه است زیرا تهیه مواد اولیه در این استان بسیار آسان‌تر از گیلان است . برای رسیدن به هدف باید راه مناسبی پیدا کرد و نخستین هدف نیز آگاهی بخشی به مغازه دادن است .

وی به عنوان تنها تولید کننده ماست سنتی در گیلان گفت: به جز گیلان، تبریز و تهران نیز به تولید ماست سنتی مشغول هستند‌ .

مدیرعامل کارخانه لبنیات فرامان افزود: برای ترقی ایران اسلامی مثلث آموزش، تمرین و اجرا باید اجرایی شود .

سلیمان‌منش با اعتماد به محصولات لبنی تولیدی فرامان ادامه داد: اگر کیفیت و قدرت رقابت نداشتیم بی‌شک در بازارهای رقابت حذف می‌شدیم .‌

لازم به ذکر است، کارخانه فرآورده‌های لبنی فرامان در حال حاضر مواد اولیه محصول تولیدی خود را از دامداری استان همجوار که ۷ هزار راس دام و روزانه۲۰۰ تن شیر تولیدی دارد، تامین می‌کند که البته این دامداری علاوه به این کارخانه به شرکت‌های بل و نستله نیز مواد اولیه ارائه می‌کند و این به دلیل کمبود دامداری صنعتی در استان گیلان است .

انواع ماست کم چرب و پرچرب، مو سیر، ماست سنتی و دوغ‌های ساده و طعم‌دار گیاهی از جمله محصولات تولیدی کارخانه لبنیات فرامان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز