خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون ترافیک شورای‌شهر بررسی شد؛

اساسنامه سازمان قطار شهری رشت/ ورود سرمایه‌گذار برای خرید اتوبوس‌های هوشمند

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۵۹۸

بیست و هشتمین جلسه کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای‌شهر رشت به ریاست اسماعیل حاجی‌پور برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون ترافیک ضمن تبریک فرارسیدن ماه‌مبارک رمضان گفت: بررسی اساسنامه سازمان قطار شهری امروز در جلسه بررسی می‌شود.

حاجی‌پور افزود: افزایش ناوگان اتوبوسرانی از دیگر اولویت‌های ما است و امروز شرکتی که اعلام آمادگی کرده برای ورود اتوبوس‌های جدید هوشمند، طرح و شرایط شرکت را با شهرداری توضیح می‌دهد.

نماینده شرکت ایده نوین تجارت در این‌باره گفت: این شرکت آمادگی دارد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به انضمام کارت هوشمند شهروندی به ناوگان حمل و نقل رشت اضافه کند.

 عرب‌پور شرایط قرارداد و خدمات شرکت را توضیح داد و ابراز کرد: پس از بهره‌برداری ۱۰ ساله مالکیت این اتوبوس‌ها به شهرداری واگذار می‌شود و ظرف مدت ۴ ماه این کار را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: مشکل سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری وجود ندارد و برای خرید و تجهیز شارژ کارت شهروندانی مشابه کارت ملی به شهروندان ارایه می‌شود.

عرب‌پور ادامه داد: این اتوبوس‌ها در دو مرحله تزریق می‌شود در هر مرحله ۵۰ دستگاه است و آمادگی داریم اتوبوس‌های مستهلک را خریداری کرده و معاوض زمین با ۳۰ درصد زیر قیمت خریداری کنیم.

حاجی‌پور درباره وضعیت رانندگان در استخدام شهرداری نیز سوال کرد و یادآور شد: ضمن اینکه نباید بار نیروی انسانی به شهرداری اضافه نشود، بابد رانندگان شهرداری توسط سرمایه‌گذار در همین سیستم بکارگیری و ماندگار شوند.

همچنین مدیر سازمان سرمایه گذاری شهرداری نیز پیرامون نحوه ورود سرمایه گذار نیز توضیحاتی ارایه داد.

ناظر خرید اتوبوس های شهرداری نیز توضیحاتی در مورد تسهیلات وزارت کشور به شهرداری ها ارایه داد و گفت: رانندگان در نگهداری اتوبوس ها دلسوز نیستند و نگهداری هر اتوبوس هر ماه ۱۴ میلیون تومان هزینه دارد.

زکی زاده تاکید کرد: واگذاری به بخش خصوصی بهترین راهکار برای کاهش هزینه هاسا و علاوه بر آن می توانیم به شهرهای همجوار نیز خدمات ارایه دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز گفت: نخستین بار است که سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده و شرایط شهرداری را هم پذیرفته است.

جمشید پور افزود: این شرکت یک فرصت است که باید از آن استفاده کنیم در شرایطی که شهرداری امکان خرید اتوبوس، ایجاد پارکومتر و کارت هوشمند را اجرایی نماییم، با این سرمایه گذار شهرداری شرایط بهتری برای افزایش و کیفی سازی خدمات حمل و نقل عمومی دارد.

حاجی پورنیز گفت: هر سرمایه گذاری منافع شهر و مردم را بهتر ارایه دهد، در اولویت شوراست.

رئیس کمیسیون ترافیک شورا تاکید کرد: همه ما سوگند یار کرده ایم که منافع شهروندان را لحاظ نماییم.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا نیز برون‌سپاری خدمات اتوبوسرانی را لازمه توسعه حمل و نقل عمومی خواند و افزود: برای سرمایه‌گذار بابد منافع اقتصادی لحاظ شود و نباید همه چیز در ساختار اداری شهرداری دیده شود و منافع پیمانکار را هم باید دید.

رضا رسولی گفت: ساختار و جزییات کار باید مشخص باشد و باید موانع حضور سرمایه‌گذار را برداریم و دوستدار سرمایه‌گذار باشیم اما باید پلن ترافیکی ابتدا مشخص شود، بحث خطوط ویژه مشخص شود و بازه زمانی بگذاریم.

حاجی‌پور درباره اساسنامه قطارشهری هم گفت: زمان زیادی برای تصویب باقی نمانده و باید سریعتر برای تصویب آماده شود. ۱۵ میلیارد تومان برای تراموا توسط دولت مصوب شده است. بابد زودتر سازمان را تشکیل دهیم. بعد تشکیل سازمان بابد پیگیر دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت باشیم که موافقت کرده‌اند.

رئیس کمیسیون ابراز کرد: داشتن تراموا در رشت آرزوی چندین ساله مردم است و باید تلاش کنیم در طرح جامع ترافیک هم قطار شهری گنجانده شود. بابد در برج ۴ فراخوان مشاور داشته باشیم و از بودجه مصوب امسال استفاده کنیم.

رضا رسولی در مورد اساسنامه سازمان قطار شهری توضیح داد و گفت: پیش‌نویس اساسنامه‌ای تدوین یافته که باید شورای سازمان بحث و بررسی شود. در این اساسنامه شهردار رئیس شورای سازمان معرفی شده که می‌باید استاندار را در راس قرار داد زیرا قطار شهری حومه را هم دربرمی‌گیرد. ضمن اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه هم باید در شورا باشد تا بتوان از بودجه های دولتی استفاده کرد.

سرهنگ حسینی مشاور نیز در این مورد گفت: در چارت جدید هیچ سازمانی نیست که زیر مجموعه شهرداری نباشد.

در ادامه جلسه پیرامون اعضای شورای سازمان و اعضای هیات‌مدیره بحث و بررسی شد و الزامات وزارت کشور در این زمینه نیز لحاظ شد و با اعمال تغییرات مورد نظر شورای‌شهر، رای‌گیری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز