خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان خبر داد:

اختصاص 310 میلیارد ریال اعتبارجهت تامین آب در بخش های مختلف شهرستان تالش

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۳۱۷

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان از اختصاص 310 میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب در بخش های مختلف شهرستان تالش خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رییس هیات مدیره و مدیر عامل آب منطقه ای استان گیلان  در رابطه با مشکل آب شهرستان گفت: آب منطقه ای استان گیلان در نظر دارد در سال جاری بزرگترین پروژه های عمرانی برای حل مشکل آب شهرستان تالش با اعتباری بالغ بر310 میلیارد ریال به بهره برداری برساند.

کاظم لطفی مدیرعامل آب منطقه ای در تشریح این پروژه ها اظهار داشت : 14 حلقه چاه تا نیمه خرداد سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و حفر و راه اندازی هفت چاه دیگر نیز تا پایان سال جاری انجام می شود که هزینه ی برق دار کردن نمودن چاه ها نیز برعهده ی این شرکت است.

لطفی با تاکید بر اهمیت حفر این چاه ها اذعان داشت: همزمان از یک چاه فلمن آب شرب با ظرفیت  250 لیتر در ثانیه به طور موقت برای آبیاری  5 هزار هکتار از اراضی پایین دست شهرستان تالش مورد استفاده قرار می گیرد .

این مسوول خاطرنشان کرد: در مجموع در فصل کشاورزی در شهرستان تالش با لایروبی سردهنه ها و ایجاد سازه که شامل طرح های زود بازده میباشند مبلغی در حدود 70 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی از تجهیز و راه اندازی چاه فلمن آب شرب  به سیاهداران تالش به طول 10کیلومتر خبر داد و گفت : خوشبختانه عملیات اجرایی پروژه مذکور از هفته ی گذشته آغاز شده و با اعتباری بالغ بر حدود140 میلیون ریال تا دهه فجر سال جاری به  بهره برداری خواهد رسید .

مدیرعامل آب منطقه ای استان گیلان در پایان به پیشرفت 30درصدی پروژه سد لاستیکی رود خانه کرگانرود اشاره نمود و گفت : اولین سد لاستیکی شهرستان تالش که هم اکنون بر روی رودخانه کرگانرود در حال اجراست  با برآورد هزینه حدود 120 میلیارد ریال  تا پایان سال جاری در شهرستان تالش به بهره برداری خواهد رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز