خبرگزاری کار ایران

با محوریت استان گیلان ؛

فصلنامه « توسعه روستایی پایدار (JSRD) » به زبان انگلیسی منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۶۶۲

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران فصلنامه « توسعه روستایی پایدار (JSRD) »را به زبان انگلیسی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سومین نشست تخصصی انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران شعبه گیلان با موضوع « توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی در برنامه ششم با تأکید بر استان گیلان» ، با حضور استادان و صاحب نظران و جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی در سالن جلسات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

 نصراله مولائی هشجین استاد تمام گروه جغرافیای دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و سرپرست انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران - شعبه استان گیلان گفت:انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران بر اساس تقاضای تعداد کثیری از جغرافی دانان متخصص برنامه ریزی روستایی دانشگاهها و مراکز علمی مختلف کشور و با موافقت کمیسیون انجمن های علمی ایران ، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ پنجم دی ماه 1392 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: این انجمن با موضوع گسترش و پیشبرد ارتقای علمی حوزه مطالعات و برنامه ریزی و توسعه روستایی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه مطالعات برنامه ریزی و توسعه روستایی، وظایف و مأموریت هایی را به دنبال دارد.

مولائی با برشمردن وظایف این انجمن، بیان کرد: یکی از وظایف این انجمن، انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطوح ملی و بین المللی با محققان و متخصصانی که به گونه ای با علم جغرافیا و برنامه ریزی و توسعه روستایی سروکار دارند.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: همکاری با نهاد های اجرایی ، علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری طرح ها و برنامه های مربوط به امور آموزش و پژوهش در زمینه علمی موضوع فعالیت انجمن، ترغیب و تشویق پژوهشگران و تجلیل از محققان و استادان ممتاز، برگزاری گردهمایی های علمی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی و انتشار کتب و نشریات علمی از دیگر وظایف انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران بوده که از آن جمله می توان به انتشار مجله « توسعه روستایی پایدار (JSRD) » را به زبان انگلیسی و به صورت فصلنامه اشاره کرد.

مولائی تصریح کرد:در راستای ماموریت های انجمن جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران شعبه استان گیلان ، مستقر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در تاریخ 23 اردیبهشت 1394 مصوب و از سال 1395 فعالیت های رسمی خود را آغاز کرد که با عضوگیری از اعضای هیات علمی، دانش آموختگان و دانشجویان دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد در سطح استان گیلان و از طریق ارتباط با دانشگاهها و مراکز علمی استان و دستگاههای مرتبط با برنامه ریزی و توسعه روستایی فعالیت خود را شروع کرد.

سرپرست انجمن علمی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی ایران - شعبه استان گیلان، خاطر نشان کرد: بر اساس جزء یک از ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه مقرر شد در طول برنامه، هر ساله جهت 5000 روستای هدف در قالب دهستان های اولویت دار و در مجموع برای 2500 روستا سند راهبردی توسعه دهستان های اولویت دار و برنامه عملیاتی روستاهای هدف دار تدوین شود که در این راستا در استان گیلان تعداد 261 روستای هدف هر ساله و در مجموع 1305 روستا در طی برنامه ششم توسعه و در قالب رهستان های اولویت دار طرح مذکور تهیه و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 دراین نشست ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستایی توسط هر یک از سخنرانان ارائه شد و در پایان به پرسش‌های مطرح شده توسط سخنرانان، پاسخ داده شد.

فصلنامه « توسعه روستایی پایدار (JSRD) » به زبان انگلیسی  منتشر شد
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز