خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه علامه طباطبایی در همایش تعامل در سیاست خارجی ایران و غرب:

آمریکا یک قدرت غیرمتعارف و غیرمعمول است

کد خبر : ۱۳۰۸۶۸

آمریکا نه آن قدر قدرتمند است که ماتصور داریم ونه آن قدر ضعیف است که ماتصور می‌کردیم بلکه یک قدرت غیرمتعارف وغیرمعمول است ومی توان با آن تعامل کرد. / درهمایش تعامل درسیاست خارجی ایران وغرب در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

ایلنا: یک استاد دانشگاه علامه طباطبایی تأکید کرد: آمریکا نه آن قدر قدرتمند است که ماتصور داریم ونه آن قدر ضعیف است که ماتصور می‌کردیم بلکه آمریکا یک قدرت غیرمتعارف وغیرمعمول است که می‌توان با آن تعامل کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسین دهشیار درهمایش تعامل درسیاست خارجی ایران وغرب در دانشگاه آزاداسلامی تبریز سخن می‌گفت افزود: منابع مادی(هیدروکربن)، نظامی وارزشی عواملی هستند که آمریکا درسیاست خارجی با خاورمیانه در نظر داشت.
وی افزود: امروزه دغدغه اصلی آمریکا نظام ارزشی در منطقه است وهدف اسلام گرایان نیزبقای ارزشی است.
حسین دهشیار تصریح کرد: آمریکا امروزه به دنبال ثبات در منطقه نیست چون کشورهای دوست آمریکا وخود آمریکا از نظر استراتژیکی توان بالایی دارند تنها مسئله این است، حکومت‌هایی که از اشاعه ارزشی جلوگیری و باعثتسهیل این دغدغه شوند مورد حمایت وکمک آمریکا قرار می‌گیرند.
همایش تعامل در سیاست خارجی ایران و غرب به همت انجمن علمی علوم سیاسی دانشگاه آزاداسلامی تبریز و با مشارکت معاونت پژوهش وفناوری این دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز