خبرگزاری کار ایران

درودی خبر داد:

4 هزار روحانی به طور رسمی با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۱۸۸

معاون کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه گفت: 4 هزار روحانی به طور رسمی و 16 هزار نفر به صورت غیر رسمی با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

به گزارش ایلنا از انزلی، حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی در جلسه قطب یک کشوری ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش در انزلی، اظهار داشت: بر اساس اصول تأکید شده در سند تحول بنیادین در راستای همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، 20 هزار روحانی به صورت رسمی و غیر رسمی در جهت ارتقای باورها و معارف مذهبی در مدارس به فعالیت می پردازند.

وی با اشاره به برنامه های متنوع کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اعزام مبلّغ به تعداد 20 هزار نفر در مدارس کشور، آشنایی دانش آموزان با نظام آموزشی مدارس علمیه و توانمندسازی طلاب شاغل در آموزش و پرورش از اهم برنامه های این کمیته در تعمیق این همکاری ها در سال 97 است.

درودی گفت: 4 هزار روحانی به طور رسمی و 16 هزار نفر به صورت غیر رسمی با آموزش و پرورش همکاری می کنند.

معاون امور استان های کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت توسعه مدارس دینی گفت: در راستای تأمین این هدف، تاکنون در سطح کشور 2 هزار و 600 مدرسه امین و 70 مدرسه در رشته علوم معارف اسلامی تأسیس شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان هم در این نشست یک روزه گفت: این جلسه قطبی با دو موضوع جذب سرباز طلبه و برنامه عملیاتی ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده برگزار شده است.

جابر اخلاقی افزود: بر اساس ضوابط آموزش و پرورش، طلبه های وظیفه، به منظور ارتقای سطح پرورشی دانش آموزان و کمک به رفع کمبود نیروی انسانی با طیّ مراحل مقرر، جذب مدارس و حوزه های ستادی می شوند.

گفتنی است جلسه قطب یک کشوری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با حضور معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان های: مازندران، قزوین، شهر تهران، البرز، قم، مرکزی و گیلان در مجتمع فرهنگی و رفاهی دهکده ساحلی بند انزلی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز