خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

آستارا می‌تواند پایلوت برنامه‌های توسعه‌ای کشور در حوزه مرزی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۸۷۹

فرماندار آستارا گفت: این شهرستان مرزی می‌تواند پایلوت برنامه‌های توسعه ای کشور در حوزه مرزی باشد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جمع دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا بیان کرد: ویژگی‌های خاص جغرافیایی و استراتژیکی‌شهرستان آستارا این‌ظرفیت را دارد که مورد توجه سازمان‌های مسئول حوزه مرزی برای اجرای طرح های علمی، پژوهشی و توسعه ای باشد.

وی اضافه کرد: به رغم کوتاهی طول مرزی این شهرستان با کشور آذربایجان اما به لحاظ موقعیت و جایگاه خاص آن از نظر توسعه اقتصادی که یک شاهراه حیاتی به شمار می آید هرگونه برنامه‌های توسعه‌ای با نگاه‌های مختلف سازمان های مسئول در مرز می تواند الگویی برای سایر نقاط مشابه مرزی در کشور باشد.

وی یادآور شد: این نقطه از خاک سرزمینی از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل گره خوردن کشور های مختلف با منافع اقتصادی و بهره مندی از موقعیت جغرافیایی این منطقه نقش مهمی در تبادلات تجاری و تامین منافع ملی دارد.

وی افزود: برنامه ریزی های جامع در حوزه های اقتصادی؛ اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در این شهرستان مرزی نقش مهمی در کاهش آسیب ها و تقویت روابط و انسجام همبستگی‌ها در حوزه‌های سیاستگذاری داخل و خارج کشور دارد.

به گفته فرماندار آستارا: بهره مندی آستارا از موقعیت ترانزیت زمینی، ریلی و دریایی و اتصال آن به کریدور شمال و جنوب  و همچنین کشورهای حاشیه دریای خزر در ابعاد مختلف نقش محوری برای تامین امنیت ملی دارد.

در این دیدار دانشجویان شرکت کننده به طرح سئوالات و دیدگاه های خود در زمینه شرایط اقتصادی ، امنیتی و اجتماعی آستارا پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز