خبرگزاری کار ایران

در سفر معاون وزارت راه و شهرسازی؛

روند پروژه‌های عمرانی شهرستان رودبار بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۴۵۴

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت راه‌وشهرسازی با حضور در فرمانداری رودبار روند اجرایی پروژه‌های عمرانی این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایلنا از رودبار، محفوظی معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین روز از سفر خود به گیلان با حضور در فرمانداری شهرستان رودبار روند اجرایی پروژه های عمرانی این شهرستان را مورد بررسی قرار داد و گفت: تکمیل آزادراه از بعد ملی و محلی منافع بسیاری دارد که امیدواریم نهایت تلاش در اتمام این پروژه انجام شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن مورد بهره برداری قرارر گیرد.

وی با تاکید بر توزیع عادلانه آسفالت در شبکه راه‌های روستایی خاطر نشان کرد: راه‌های روستایی همه مناطق  باید زیر پوشش آسفالت قرار گیرند تا همه مردم احساس کنند نظام برای آنها کار می‌کند و در واقع توزیع عادلانه‌ای صورت پذیرد.

در این جلسه علی خاوری مدیر کل راه وشهرسازی گیلان نیز با اشاره به سخت گذر بودن محورهای روستایی شهرستان رودبار گفت: رودبار از نظر موقعیت جغرافیایی دارای محورهای ارتباطی سخت گذری است که اجرای فعالیت‌های عمرانی بویژه در مناطق روستایی و کوهستانی آن از نظر حجم کاری و صرف هزینه دو برابر شهرستان‌های دیگر است.

 خاوری با اشاره به باقیمانده آزادراه رشت- قزوین در محدوده رودبار و منجیل گفت: بخش باقیمانده این طرح از شرق منجیل آغاز و تا جنوب غربی رودبار امتداد یافته و با توجه به اینکه این بخش از مسیر حدفاصل شهرهای منجیل و رودبار جوابگوی ترافیک از محور قدیم و آزادراه در دست بهره‌برداری نیست، ساخت این بخش از آزدراه برای سهولت در رفت و آمد هموطنان، بالاخص در ایام تعطیل و آسایش ساکنین این شهرها امری اجتناب ناپذیر و مورد درخواست مسئولین و مردم بوده که ان‌شاء‌ا... مراحل پایانی آن انجام ومورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه، دولت متعهد است همه روستاهای بالای 20 خانواررا آسفالت کند و در استان گیلان بالغ بر 3120 کیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار وجود که باید سالانه اعتباری بالغ بر90 میلیارد تومان فقط برای آسفالت راه‌های روستایی خاکی اختصاص یابد تا دردوره 5 ساله برنامه ششم توسعه ،کلیه روستا های بالای 20 خانوار تحت پوشش آسفالت قرار گیرند.

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با به اشاره به اهمیت کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تصریح کرد: سال‌جاری تامین قیر نسبت به اعتباری است که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها در نظر گرفته می‌شود و هر چقدر میزان تخیص شهرستانی پروژه‌ها بالا باشد به همان میزان قیر اختصاصی به آنها نیز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، در پایان این جلسه هر یک از مدیران و اعضای حاضر، دیدگاه‌های خود را درباره مسائل شهرستان مطرح و راه‌های برون‌رفت از مشکلات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز