خبرگزاری کار ایران

رضادوست خبر داد:

اشتغال‌زایی پنج هزار مددجوی گیلانی در سال گذشته

کد خبر : ۶۱۷۶۸۸

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان از پرداخت پنج‌هزار و 300 فقره وام اشتغال‌زایی به مددجویان گیلانی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حبیب‌الله رضادوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان با تأکید بر اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از اولویت‌های کاری این نهاد است، گفت: مددجویان و یا فرزندان آنها در قالب مشاغل خانگی و خوداشتغالی تسهیلات دریافت می‌کنند که پرداخت این تسهیلات با نگاه ویژه به مناطق محروم و روستایی انجام می‌شود زیرا اشتغال در روستاها پایدارتر است.

 وی از پرداخت پنج هزار و 300 فقره وام اشتغال‌زایی به مددجویان گیلانی طی سال گذشته خبر داد و افزود: این تسهیلات بااعتبار 105 میلیارد تومان به مددجویان و فرزندان آنها برای اشتغال‌زایی و خودکفایی پرداخت‌شده است.

رضا دوست با بیان اینکه اعتبارات پرداخت‌شده از 13 بانک خصوصی، دولتی و صندوق امداد ولایت کمیته امداد پرداخت‌شده، ادامه داد: 420 فقره از این تسهیلات به مبلغ 12 میلیارد تومان از اعتبارات کمیته امداد و چهار هزار و 573 فقره به مبلغ 85 میلیارد و 500 میلیون تومان از اعتبارات بانکی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه 39 درصد اعتبارات اشتغال‌زایی مربوط به مددجویان شهری و 61 درصد مربوط به خانوارهای ساکن در روستاها و مناطق محروم است، افزود: 62 درصد از این وام‌ها مربوط به مردان و 38 درصد وام‌های پرداختی هم مربوط به زنان است که زنان سرپرست خانوار و فرزندان دختر مددجویان را شامل می‌شود.

 وی بابیان اینکه سال گذشته طبق تفاهم‌نامه بین این نهاد و صندوق کارآفرینی امید 140 دستگاه نیسان وانت با اعتبار چهار میلیارد و 300 میلیون تومان برای اشتغال‌زایی مددجویان به آنها واگذار شد، گفت: واگذاری خودروها با هدف ایجاد شغل برای خانوارهایی که توانایی ایجاد شغل را دارند اما سرمایه کافی برای اشتغال‌زایی در اختیار آنها نیست انجام شد.

رضا دوست ارائه آموزش‌های مهارتی را از دیگر اقدامات کمیته امداد در حوزه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت برشمرد و اظهار کرد: سال گذشته سه هزار و 270 نفر از مددجویان از آموزش‌های مهارت‌آموزی، سه هزار و 654 نفر از آموزش‌های توسعه و پایدارسازی طرح اشتغال بهره‌مند شدند، 351 نفر از دانش آموزان هم حرفه‌آموزی را فراگرفتند و برای 512 نفر هم کارآفرینی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد از ابتدا تسهیلات‌دهی تا تولید کار کنار مددجو می‌ماند، تصریح کرد: تمامی فرایندهای ایجاد اشتغال از سوی کمیته امداد نظارت می‌شود و با بررسی همه مشاغل و بازرسی از محل ایجاد شغل، ارزیابی محل، ظرفیت سنجی و سایر نظارت‌ها اعمال می‌شود و هیچ تسهیلاتی بدون نظارت به مددجو پرداخت نمی‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان به برخی برنامه‌های این نهاد در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: توسعه اقامت‌های بوم‌گردی برای کاریابی مددجویان و فرزندان آنها و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و مناطق محروم گیلان ازجمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز