خبرگزاری کار ایران

دستور فرماندار آستارا به دهیاری‌ها برای تهیه اطلاعات آمایش محلی روستاها

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۴۰۷

فرماندار آستارا با تاکید بر شناخت دقیق از ظرفیت های موجود در روستا ها به دهیاران دستور تهیه اطلاعات آمایش محلی در این زمینه را صارد کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه هماهنگی قابلیت های دهیاری های آستارا گفت: اگر بتوانیم فرصت های موجود در روستاها را به خوبی شناسایی نماییم قادر می باشیم برای سرمایه گذاری و بهره وری صحیح ازموهبت ها و موقعیت های موجود بهتر برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: همه دهیاران باید با ارائه ویژگی ها و ظرفیت های موجود در گام اول نسبت به تکمیل فرم های ارسالی از سوی فرمانداری و ارائه اطلاعات مورد نیاز اقدام نمایند.

وی اظهار کرد: دهیاران مدیران محلی روستایی هستند و مردم اگر به دنبال توسعه مناطق روستایی می باشند این دهیاران هستند که باید با پیگیری مطالبات مردم و برخورداری از خلاقیت و نوآوری و معرفی صحیح ظرفیت های موجود زمینه توسعه محلی و منطقه ای را فراهم کنند.

به گفته فرماندار آستارا کلیه دهیاری ها موظف هستند ظرف یک هفته آینده اطلاعات اولیه و پایه ای روستاهای خود را به فرمانداری برای جمع بندی نهایی و شناسایی ظرفیت ها و جاذبه های مربوطه ارائه دهند.

وی یادآور شد : پس از این مرحله با هماهنگی استانداری گیلان و برنامه ریزی هایی که از سوی استاندار در راستای بهره مندی از ظرفیت های گردشگری روستایی ارائه شده است  در راستای تهیه طرح آمایش شهرستانی اقدام لازم انجام می گیرد.

وی ادامه داد: استاندار گیلان با نگاه ویژهای که نسبت به توسعه روستایی و بهره مندی از ظرفیت های بوم گردی و گردشگری منطقه دارند اعتبارات خوبی را برای این منظور پیش بینی کرده اند که روستاهای آستارا باید بتوانند از این شرایط نهایت استفاده را داشته باشند و دهیاران و شوراها ی اسلامی در این زمینه نقش محوری دارند.

رنجکش ادامه داد: فرمانداری آستارا تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا از ظرفیت های شهرستان برای توسعه بهتر استفاده شود و دهیاران و شوراهای اسلامی باید بتوانند در کنار فرمانداری از این ظرفیت ها استفاده کنند تا کارنامه خوبی به مردم ارائه شود.

وی یادآور شد : در دولت های یازدهم و دوازدهم اعتبارات و برنامه های خوبی برای توسعه روستایی در نظر گرفته شده است و خروجی این تصمیمات و اعتبارات باید برای مردم روشن و قابل لمس باشد و دهیاران دراین زمینه وظیفه مهمی دارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: باید به دنبال فرصت های جدید در توسعه شهرستان باشیم و دیگر با نگاه های سنتی و مصرف گرایانه و توجه به اعتبارات دولتی نمیتوانیم توسعه را ایجاد کنیم بلکه باید باحضور بخش های خصوصی و سرمایه گذاری های مرتبط باشرایط بومی و محلی زمینه های توسعه را بهتر فراهم کنیم و نیاز به خلاقیت و نوآوری در کارآفرینی عای جدید در منطقه داریم.

وی همچنین از دهیاران خواست تا با پرداختن به برنامه های فرهنگی و اجتماعی نظیر جشنواره های موضوعی نسبت به معرفی جاذبه های روستایی و همچنین برند سازی روستاهای منطقه اقدام کنند و تا پایان سال هر روستا یک جشنواره بومی و محلی با هماهنگی شوراهای اسلامی بخش و بخشداری ها برگزار کند.

رنجکش افزود: برگزاری این جشنواره ها می تواند هم مشاغل فصلی ایجاد و هم در نشاط اجتماعی بسیار حائز اهمیت میباشد.

فرماندار آستارا همچنین بر ضرورت راه اندازی شبکه های ارتباطی اجتماعی با نام و محوریت معرفی جاذبه ها و اخبار و رویدادهای روستایی از سوی دهیاران در هر روستا تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز