خبرگزاری کار ایران

رنجکش مطرح کرد:

همراهی مردم بهترین سرمایه برای توسعه آستارا است

asdasd
کد خبر : ۶۰۶۹۷۰

فرماندار آستارا گفت: همراهی و همدلی مردم این شهرستان بهترین سرمایه برای توسعه آستارا است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در دیدار نوروزی با جمعی از فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان مرزی بندر آستارا بیان کرد: این شهرستان به واسطه برخورداری از مردمانی پیگیر و همراه از سرمایه‌های اجتماعی بالایی برخوردار است که نقش مهمی در توسعه این منطقه دارند.

 وی یادآور شد: در یک سالی که به عنوان فرماندار در این شهرستان بوده ام همواره از محبت های مردمی و پیگیری های آنها در خصوص توسعه آستارا برخوردار بوده ام که نشان از پویایی شهروندان آستارایی دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از یک سال عملکرد فرمانداری و مجموعه تیم مدیریتی شهرستان در سال 96پرداخت و ادامه داد:اگرچه انتظارات بسیار بالا و امکانات و اعتبارات نیز محدود بوده است  اما تلاش‌های بسیاری انجام گرفته تا در مسیر برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید شاهد رفع نگرانی ها در حوزه های زیرساختی در این شهرستان باشیم.

 وی اظهار داشت: کنار فعالیت‌های عمرانی کوچک و بزرگی که در آستارا در یک سال گذشته پیگیری و به سرانجام رسیده است اجرای طرح راه آهن آستارا- آستارا که نقش مهمی در اقتصاد منطقه در آینده خواهد داشت از جمله مهمترین اقدامات دولت بوده است که خوشبختانه در هفته جاری به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. وی احداث سد بزرگ لاستیکی در آستارا و پیشرفت فیزیکی خوب آن تاکنون را یکی دیگر از برنامه های دولت در رفع مشکلات کمبود آب کشاورزی و شرب در آستارا عنوان کرد که بر اساس نظر سازمان آب منطقه ای گیلان این پروژه می تواند در سال ۹۷ مورد بهره برداری قرار گیرد.

 فرماندار آستارا با اشاره به تمرکز مدیریتی شهرستان بر روی ظرفیت های بالقوه آستارا در حوزه تکمیل زیرساختهای گردشگری و خدمات کشاورزی یادآور شد: این شهرستان دارای پتانسیل‌های بسیار خوبی در بخش های خدمات بویژه گردشگری، تجارت و صنایع تبدیلی است که در این زمینه برنامه ریزی های را در دست اجرا داریم که از جمله می توان به توسعه فضاهای گردشگری و تکمیل امکانات در مجموعه تالاب استیل، پارک بی بی یانلو، ساحل سفیر امید و آبشار لاتون اشاره کرد که عملیات اجرایی آنها در سال ۹۶ آغاز و به تدریج در حال تکمیل شدن است. وی همچنین به لایروبی رودخانه مرزی بندر آستارا پس از حدود ۴۰ سال اشاره کرد که در سال ۹۶ با پیگیری های فرمانداری به سرانجام رسیده است که نقش مهمی در کاهش خسارات سیلاب به تاسیسات شهری و مردم منطقه دارد.

 رنجکش همچنین با اشاره به برخی مشکلات ناشی از سوء استفاده های انجام گرفته در مسکن مهر این شهرستان یکی از مهمترین تصمیمات شهرستان را بر محور رفع این مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه با سوء استفاده هایی که در این پروژه انجام گرفته شاهد بیش از ۱۳ میلیارد تومان سوء استفاده مالی هستیم که پرونده آن توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی در حال پیگیری است.

 فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا به فعالیت های فرهنگی و توجه به رویکردهای فرهنگی، اجتماعی در فضای مدیریتی آستارا اشاره و یاداور شد:برگزاری برنامه های فرهنگی،هنری و ورزشی بین شهرهای آستارای ایران و آستارای آذربایجان ، برگزاری اولین هفته فرهنگی و اجتماعی در آستارا، نمایشگاه ملی رسانه های کشور و پشتیبانی از فعالیت های این حوزه ها را ازجمله اقدامات برشمرد.

وی همچنین به برنامه ریزی برای ایجاد موزه میراث های ماندگار در شهرستان با توجه به وجود اماکن قدیمی و تاریخی همچون مدرسه حکیم نظامی ، مدرسه داریوش و مزار شهدای گمنام شهرستان با توجه به موضوعیت این مکان ها با ظرفیت های مرتبط اشاره و از جمله برنامه های سال 97 برشمرد.

فرماندار آستارا در این نشست ضمن تشکر از تمامی همراهی های مردمی عید نوروز را بر جمع حاضر تبریک گفت و از آنان قدردانی کرد.

دکتر ژاله حساس خواه رئیس مرکز اسناد کتابخانه ملی نیز در این جلسه ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل رویکرد های فرهنگی و توجه به برنامه ریزی های توسعه شهرستان به اعلام آمادگی برای همکاری های مرتبط با جمع آوری اسناد و تاریخ شفاهی شهرستان و همچنین برگزاری موزه اسناد تاریخی و نمایشگاه مربوطه با همکاری فرمانداری در آستارا پرداخت و خواستار مشارکت های مردمی در این شهرستان شد.

در ادامه این برنامه تعدادی از فعالان سیاسی اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آستارا به ارائه دیدگاه های خود پیرامون توسعه شهرستان پرداختند و از فرماندار این شهرستان به دلیل اقدامات پیگیرانه تشکر کردند.

رونمایی از انیمیشن پروژه دروازه ورودی شهرستان مرزی بندر آستارا از دیگر برنامه های این نشست صمیمی برگزیدگان با فرماندار آستارا بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز