خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان عنوان کرد:

تمام اعمال امدادگران باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی باشد

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۴۰۷

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: تمام اعمال امدادگران باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست با بانوان شاغل در این نهاد که با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی در رشت برگزار شد بر اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی در کار وزندگی تأکید کرد.

 علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: امدادگری در کمیته امداد و خدمت‌رسانی به قشر ضعیف جامعه از سیره اهل‌بیت (ع) بوده و عمل خدمت به محرومان عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان امدادگر هم مدیریت کار را به عهده‌ دارند و هم در تربیت فرزندان کوشا هستند و نقش همسری خود را نیز به‌خوبی ایفا می‌کنند، افزود: ماهیت کار در کمیته امداد، جهادی است و با توجه به اینکه 70 درصد جامعه مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند بانوان شاغل در این نهاد جهاد گونه به قشر نیازمند خدمت ارائه می‌دهند.

محمدی داشتن رفتار و گفتار صحیح و منطبق با سبک ایرانی اسلامی را یکی از راه‌های حفظ کرامت و عزت خانوارها عنوان کرد و ادامه داد: تمام اعمال امدادگران باید مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی باشد تا علاوه بر رضایتمندی مددجویان، رضای الهی را هم به دنبال داشته باشد.

فاطمه فرخنده از اساتید حوزه علمیه قم و دانشگاه نیز در این نشست با تبریک ایام ولادت حضرت زهرا (س) و بیان حدیث قدسی در وصف حضرت فاطمه (س) گفت: خدای متعال در حدیث قدسی خطاب به پیغمبر (ص) فرموده‌اند " یارسول الله جهان را به خاطر تو خلق کردم و تو را به خاطر علی و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم " جایگاه زنان را در دین مبین اسلام ارزشمند دانست و بر حفظ این ارزش‌ها تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه زنان در جایگاه‌های مختلف اجتماعی وزندگی باید به سبک زندگی حضرت زهرا (س) توجه داشته باشند، افزود: همه افراد در معرض نفاق و شک قرار دارند و باید با تأسی از سیره اهل‌بیت (ع) خود را در مقابل این‌گونه بلاها محافظت کنند.

فاطمه فرخنده بابیان بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی، تصریح کرد: به فرموده رهبر انقلاب، سبک زندگی ایرانی اسلامی باید در پوشش، فرهنگ، اقتصاد، آموزش، سیاست، طب و سایر موارد مهم زندگی نمود پیدا کند و همگان وظیفه‌داریم در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دشمنان همواره برای تهاجم فرهنگی و اعتقادی مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنند و با بهره‌گیری از فضاهای مجازی و فنّاوری سعی دارند تا سبک زندگی غرب را ترویج کنند.

وی با تأکید بر اینکه بانوان فعال اجتماعی باید در عمل به سبک زندگی ایرانی اسلامی الگوی سایر افراد و بانوان جامعه باشند، افزود: خانواده کانون اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن است و اگر پدران و مادران بتوانند مطابق با سبک اسلامی فرزندان خود را تربیت کنند به دنبال آن نقشه دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

شایسته ذکر است در این مراسم از تعدادی از بانوان نمونه شاغل در کمیته‌های امداد سراسر گیلان تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز