خبرگزاری کار ایران

به منظور آموزش، پیشگیری و کاهش تلفات جاده ای صورت می‌گیرد

راه‌اندازی پویش چهارشنبه سوری و نوروز در گیلان / اجرای طرح سلامت نوروزی

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۲۷۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و مسافرانی که در ایام نوروز وارد استان گیلان می شوند، طرح سلامت نوروزی به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در استان ، اجرا می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، یوسف زاده چابک - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: طرح سلامت نوروزی، از 15 اسفند 96 الی 15 فروردین 97 در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرا می شود و با توجه به افزایش 17 درصدی ورود مسافران به گیلان در سال 96، پیش بینی می شود؛ جهت ارایه خدمات مناسب به شهروندان و مسافرینی که گیلان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌‍اند  نیازمند هماهنگی و همکاری بین بخشی باشیم.

وی افزود: با توجه به احتمال ورود بیش از دو و نیم میلیون مسافر به استان، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی،  استقرار 23 ایستگاه سلامت در سطح استان، دایر کردن مراکز شبانه روزی دندانپزشکی و داروخانه های معین برای ارایه خدمات دارویی مناسب، از جمله اقدامات پیش بینی شده است. در این زمینه 63 پایگاه اورژانس، 26 مرکز درمانی دولتی و 8 مرکز درمانی خصوصی، 100 مرکز جامع شبانه روزی دولتی و 48 مرکز شبانه روزی خصوصی، آماده خدمت‌رسانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از تشدید نظارت ها و بازدیدهای روزانه دانشگاه علوم پزشکی از مراکز ارایه خدمات در طول ایام نوروز برای ارایه خدمات مطلوب به شهروندان خبر داد و خاطر نشان کرد: اورژانس 115 گیلان نیز  جهت ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی، 50 نقطه جاده ای استان را پوشش خواهد داد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود بیشترین تلفات جاده‌ای در محور رشت - لنگرود، افزود: در یازده ماه اول سال جاری  504 نفر بر اثر تلفات جاده‌ای جان خود را در جاده‌های گیلان از دست داده‌اند، در این زمینه برای مسیر‌های پرتردد و حادثه‌خیز به ویژه لاهیجان، تالش و امامزاده هاشم، تمهیدات لازم برای امدادرسانی در نظر گرفته شده است.همچنین، به منظور آموزش، پیشگیری و کاهش تلفات جاده ای پویش چهارشنبه سوری و نوروز در دانشگاه علوم پزشکی گیلان راه اندازی شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز