خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت تاکید کرد:

بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکل آب شرب روستاهای رشت

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۵۹۰

فرماندار رشت گفت: بحث آسفالت راه‌های روستایی و مشکل تامین آب شرب سالم و بهداشتی از مهمترین موضوعاتی است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها در حال رفع آن هستیم.

به گزارش ایلنا از رشت، محمد احمدی در نشست با دهیاران بخش مرکزی شهرستان رشت اظهار داشت: دهیاران تحقق مطالبات مردم را جدی بگیرند و از نا امید کردن مردم به جهت کمبود اعتبارات پرهیز کنند.

فرماندار شهرستان رشت به دو موضوع مهم در بخش مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: بحث آسفالت راه‌های روستایی و مشکل تامین آب شرب سالم و بهداشتی از مهمترین موضوعاتی است که با استفاده از همه ظرفیت‌ها در حال رفع آن هستیم.

احمدی با اشاره به توانمندی‌ها و استعدادهای بخش مرکزی شهرستان رشت بیان داشت: وسعت،‌ جمعیت،‌ نیروی انسانی،‌ کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری بخش‌هایی هستند که بخش مرکزی را در ردیف یک شهرستان مستقل با توانمندی‌های بالا قرار می‌دهد.

فرماندار شهرستان رشت ظرفیت‌های بخش مرکزی در امر گردشگری را وسیع دانست و افزود: موهبت‌های فراوان خدادادی که در این بخش مهیا شده لزوم توجه بیشتر و نگاه ویژه به حوزه گردشگری و توسعه طرح‌های بوم گردی را دو چندان می‌کند.

وی با تاکید بر حفظ تعامل و تقویت نگاه همگرایانه در بین مسئولان عنوان کرد:‌ وجود نگاه تخریبی،‌ بدبینانه و در مقابل هم قرار گرفتن مسئولان در هر رده‌ای که باشند نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه فرصت‌‌های لازم برای خدمتگزاری خالصانه به مردم را هدر می‌دهد.

احمدی بر لزوم کنار گذاشتن نگاه‌های سنتی در مدیریت روستاها تصریح کرد:‌ دهیاران باید با به روز کردن عملکردها و اطلاعات‌شان از محیط پیرامونی، در جهت اداره بهتر حوزه خود گام بردارند و با پرهیز از مدیریت انفعالی،‌ مدیریت تطبیقی را سرلوحه کار‌شان قرار دهند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه دهیاران باید اطلاعات خود را جامع کنند گفت:‌ برای به جای گذاشتن یک عملکرد مطلوب،‌ دهیاران باید با اشراف به مسائل قانونی نسبت به بهبود شرایط و برآوردن خواسته‌های برحق مردم روستا تلاش کنند.

وی عملکرد دهیاران بخش مرکزی شهرستان رشت را قابل قبول دانست افزود:‌ پیگیری مطالبات مردم تنها در سایه انضباط رفتاری و عملکردی دهیاران محقق می‌شود و نا امید کردن آنان با طرح دلایلی نظیر نبود اعتبارات به هیچ عنوان عمل شایسته‌ای نیست.

احمدی با تاکید بر اینکه باید قانون و مشی قانونی سرلوحه کار همه قرار گیرد اظهار داشت:‌ در حوزه شهرستان رشت اگر مواردی اتفاق بیفتد که حکایت از عدم پیروی از قانون داشته باشد با شدت تمام با مسئول و یا دهیار مربوطه برخورد می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت خطاب به همه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی افزود:‌ دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی منتخبان مردم هستند بنابراین تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به آنان پاسخگو بوده و به تکالیف قانونی خود عمل کنند.

وی به مشکل کم آبی و نبود منابع کافی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت:‌ معضل کم آبی مختص استان گیلان نبوده و تمام کشور با آن دست به گریبانند بنابراین دهیاران نسبت به ترغیب کشاورزان به اجرای هرچه زودتر شخم زمستانه مزارع اقدام کنند.

فرماندار شهرستان رشت در مورد مشکلات پسماند نیز عنوان کرد:‌ معضل زباله به یکی از موضوعات بسیار جدی استان‌های شمالی از جمله استان گیلان تبدیل شده که امیدواریم با تحقق طرح‌های زباله سوز تحرکات مطلوبی در این حوزه ایجاد شود.

احمدی با تاکید بر لزوم اجرای عدالت در بودجه بندی خاطرنشان کرد:‌ تشکیل بانک اطلاعاتی روستاها می‌تواند کمک بسیار شایانی در جهت تحقق هرچه بهتر عدالت و تخصیص عادلانه منابع و اعتبارات به بخش‌های مختلف شهرستان رشت داشته باشد.

وی به بحث آموزش و تاثیر آن بر ارتقای فرهنگ عمومی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ در ایام تعطیلات نوروز به جهت پیک مسافر و ورود گردشگران به گیلان امکان تخریب محیط زیست افزایش می‌یابد و عملکرد دهیاران در کنترل این وضعیت بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز