خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

احساس مسئولیت اجتماعی، تنها راه مقابله با ناهنجاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۴۸

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تنها راه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، احساس مسئولیت اجتماعی تک تک افراد جامعه است.

به‌گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در کارگاه آموزشی‌پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه‌مناطق ویژه اقتصادی، اظهار داشت: همه ما به دفعات اثرات مخرب اعتیاد را در جامعه دیدیم و باید بپذیریم که ناهنجاری‌هایی که به واسطه اعتیاد تولید می‌شود به مسئولیت‌های اجتماعی هر یک از اجزای جامعه می افزاید.

وی افزود: سالهاست که معتاد را از رده مجرم بودن خارج کرده‌اند و بیمار تلقی می‌کنند و برای درمان آن هزینه‌های زیادی پرداخت می‌شود در حالی که آنچه باعث می‌شود هزینه های اجتماعی و اقتصادی به اعتیاد کاهش یابد اقدامات پیشگیرانه است.

فرماندار آستارا گفت: باید تلاش کنیم جامعه ما با آموزش های مهارتی، کار پیشگیری را انجام دهد، آموزش‌های مهارتی هم، از درون خانواده شکل می گیرد، اگر خانواده مهارت برخورد با پدیده اعتیاد را داشته باشد و قدرت نه گفتن به مواد مخدر را در اعضای خانواده ایجاد کند، قطعاً گام‌های موثری در این زمینه برداشته خواهد شد.

رنجکش تنها راه مقابله با ناهنجاری های اجتماعی را احساس مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: هرکسی جدا از اینکه در ارگانی مسئولیت اداری دارد و یا اینکه در خانواده ای مسئولیت دارد، در جامعه نیز باید احساس مسئولیت کند و نگوید فقط تا ساعت اداری مسئول هستم و یا فقط در قبال فرزند خود مسئولیت دارم، بلکه در جامعه نیز مسئول است چراکه جامعه مجموعه ای از همین اجزای خانواده و اداره هست و نیازمند یک حرکت جمعی با احساس مسئولیت اجتماعی هستیم و برگزاری این کارگاه ها گامی در همین مسیر می باشد.

وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد اظهار داشت : باید تلاش کنیم از نقش این سازمان‌ها در اقدامات پیشگیرانه و آموزشی بیشتر استفاده کنیم و از ظرفیت‌های مردمی بهره مند شویم.

وی گفت: همه باید از این جامعه صیانت کنیم، به تنهایی کار پیش نمی‌رود، دولت اعتبار و ساختار محدود دارد برای فعالیت های اجتماعی هم انگیزه های اجتماعی لازم است، کسانی که وارد سازمان های مردم نهاد می شوند این انگیزه را که همان احساس مسئولیت اجتماعی است، دارند.

وی در پایان‌خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم موفق شویم باید شبکه‌های اجتماعی گسترده ایجاد کنیم این شبکه‌ها در لایه های پیدا و پنهان جامعه حضور دارند و به کمک آنان می توانیم به اهداف آموزشی و پرورشی و مهارتی خود دست یابیم تا جامعه‌ای پرانرژی ایجاد کنیم، جامعه‌ای که پویا و بانشاط نباشد جامعه توسعه یافته نخواهد بود و اگر بخواهیم جامعه توسعه یافته داشته باشیم همه باید مشارکت کنند.

فرماندار آستارا ضمن تشکر از برگزارکنندگان این کارگاه آموزشی خواستار گسترش این‌گونه برنامه‌ها با محوریت آموزش‌های مهارتی به جامعه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز