خبرگزاری کار ایران

جعفری خبر داد:

بهره مندی 76.37 درصدی روستاهی گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۳۸۰

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان شاخص بهره‌مندی روستاهای این استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی را 76.37 درصد اعلام کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی جعفری با اشاره به اینکه هم اکنون 784 هزار نفر در هزار و 781 روستای گیلان زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند، گفت: 288 هزار و 954 مشترک این روستاها از خدمات شرکت آبفار گیلان بهره مندند.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان منابع تامین آب شرب این روستاها را 551 دهنه چشمه و 402 حلقه چاه عنوان کرد و گفت: 592 باب ایستگاه پمپاژ، 141 هزار مترمکعب مخزن و بیش از 21 هزار کیلومتر خطوط انتقال و توزیع برای آبرسانی به این روستاها فعال و در مدار بهره برداری است.

جعفری، میانگین طول لوله گذاری برای آبرسانی به هر خانوار روستایی گیلان را 75 متر ذکر کرد و افزود: هزینه اجرای طرح های آب شرب روستایی استان به ازای هر خانوار بطور متوسط بین 55 تا 60 میلیون ریال است که این رقم 2 الی 3 برابر میانگین کشوری است.

وی، با اشاره به اینکه سلامت آب آشامیدنی روستاییان گیلان بطور مستمر در 15 واحد آزمایشگاهی سنجیده می شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون آزمون های مختلف فیزیکوشیمیایی، میکروبی، HPC، کدورت و کلرسنجی آب شرب در این آزمایشگاه ها انجام شده است.

به گفته جعفری؛ کیفیت آب آشامیدنی روستاهای گیلان مطلوب و برابر با استانداردهای تعریف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز