خبرگزاری کار ایران

گیلان پیشرو در احداث شبکه فاضلاب روستایی

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۷۷۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به اینکه 5 طرح تصفیه فاضلاب تا پایان شهریورماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد گفت: گیلان جزو استان‌های پیشرو در زمینه احداث شبکه نوین فاضلاب روستایی است.

به گزارش ایلنا از رشت، محبعلی رنج ور در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان با بیان اینکه شبکه ی بهداشتی فاضلاب از منابع آب و محیط زیست صیانت می‌کند، افزود: در همین راستا 5 طرح برای پوشش شبکه ی بهداشتی فاضلاب 6 روستای استان بزودی به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی پروژه‌های اجرا شده تصفیه‌خانه فاضلاب را در امامزاده ابراهیم شفت، روستای مبارک آباد رشت، پاشاکی لاهیجان، ویرمونی آستارا و مسکن مهر آستانه اشرفیه عنوان کرد. 

رنج‌ور با اشاره به اینکه هر یک از این پروژه‌ها دارای مزیت‌های خاصی هستند، افزود: برای اجرای این پروژه‌ها 105 میلیارد ریال هزینه شده که 2 هزار و 172 خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند. 

وی تصریح کرد: از محل بانک توسعه ی اسلامی نیز اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح تصفیه ی فاضلاب 5 روستای گیلان در نظر گرفته شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان، هزینه ی تصفیه ی فاضلاب هر خانوار روستایی استان را یکصد میلیون ریال عنوان کرد. 

رنج ور با بیان اینکه پراکندگی خانوارها در گیلان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، افزود: در کشور به ازای هر خانوار 30 متر لوله گذاری آب شرب اجرا می‌شود اما در گیلان به ازای هر خانوار 75 متر لوله‌گذاری می‌کنیم. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز