خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار گیلان خواستار شد:

لزوم تأمین امنیت روانی مسافران نوروزی/ ایمنی نقاط حادثه خیز گیلان بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۶۰۴

معاون عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر لزوم بررسی وضعیت ایمنی نقاط حادثه خیز گیلان در جهت کاهش ترافیک و تلفات جاده ای گفت: وجود خودروهای امدادی و کمک رسان موجب ایجاد امنیت روانی در مسافران نوروزی می شود.

به گزارش ایلنا از رشت،حجت شعبان‌پور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به آمادگی گیلان برای میزبانی از گردشگران نوروزی؛ دستور العمل اجرایی ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر نوروز 97 را راهنمایی جامع برای اعضای این ستاد خواند و اظهار داشت: در این دستورالعمل 10 کمیته تعریف شده که هرکدام از آنها با عضویت چند دستگاه اجرایی وظایف معینی را برعهده دارد.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه دقیق دستورالعمل و برنامه ریزی های کافی طی مدت باقیمانده تا نوروز برای اجرای هرچه بهتر این تدابیر؛ اذعان داشت: توسعه گردشگری و رونق اقتصادی حاصل از ورود گردشگران نوروزی ماحصل تلاش های فعالان عرصه سفر است.

این مسئول بررسی وضعیت ایمنی نقاط حادثه خیز گیلان در جهت کاهش ترافیک و تلفات جاده ای را مورد بحث قرار داد و اذعان کرد:شبکه حمل و نقل جاده ای به دقت مورد بررسی و رفع نقص قرار گیرد.

وی بر پاکسازی و زیباسازی هرچه بیشتر معابر شهری تاکید کرد و با اشاره به نقش خودروهای امدادی در کنترل ترافیک بیان داشت:وجود خودروهای امدادی و کمک رسان موجبات امنیت روانی مسافران نوروزی را فراهم می آورد.

شعبان پور همچنین نصب منظم علایم و تابلوهای راهنما در مسیرهای مواصلاتی استان را ضروری خواندو گفت: از مهم ترین موضوعات در راستای تسهیل ارائه خدمات به گردشگران نوروزی سهولت بخشی به جریان سفر است و در این بین می توان به ارتقا خدمات بهداشتی و ایجاد بستر مناسب برای اقامه نماز در جاده های منتهی به مرکز و شهرهای مختلف استان اشاره نمود.

معاون امور عمرانی استاندار و قائم مقام اجرای ستاد خدمات سفر استان ضمن قدردانی از تلاش های اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر طی فواصل سالجاری و موفقیت آنها در جذب شمار زیادی از گردشگران افزود : معرفی اماکن و جاذبه های گردشگری نقاط مختلف استان،اطلاع رسانی وضعیت ترافیک جاده ای،حضور به موقع نیروهای امدادی،پلیس و هلال احمر ،فعال بودن دستگاه های خودپرداز و همچنین دایر بودن24ساعته سرشماره های پاسخگوی ادارات باید بطور مطلوب اجرایی شود.

حذف سرعت کاه‌های حادثه آفرین، اجرای نظارت های مستمر،کنترل قیمت ها،فعال نمودن اکیپ های بازرسی و همچنین استفاده از توان و پتانسیل تشکل های مردم نهاد و انجمن های صنفی از تاکیدات شعبان پور بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز