خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان:

صنایع دستی استان گیلان در سبد سوغات مسافرین نوروزی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۹۵۸

هدف اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در راستای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات صنایع دستی استان و نیز تنظیم قیمت بازار این محصولات در جهت ارتقا سطح رضایتمندی گردشگران است.

ایلنا: صنایع دستی گیلان از فاخرترین هنرهای ریشه دار کشور به شمار می رود که با توجه به افزایش شناخت مسافرین نوروزی و گردشگران نسبت به ریشه و فلسفه صنایع دستی استان، می توان هنرهای سنتی این خطه را جز اولویت های اصلی برنامه سفر آنان برشمرد.

به گزارش ایلنا دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان اظهار داشت: صنایع دستی گیلان از فاخرترین هنرهای ریشه دار کشور به شمار می رود که با توجه به افزایش شناخت مسافرین نوروزی و گردشگران نسبت به ریشه و فلسفه صنایع دستی استان، می توان هنرهای سنتی این خطه را جز اولویت های اصلی برنامه سفر آنان برشمرد.
رضا علیزاده، با اشاره به اهداف اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در راستای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات صنایع دستی استان و نیز تنظیم قیمت بازار این محصولات در جهت ارتقا سطح رضایتمندی گردشگران و علاقمندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی، از استقرار ۴۱۴ غرفه در قالب ۶۲ ایستگاه و بازارچه تولید و عرضه صنایع دستی در نقاط مختلف استان خبر داد و تصریح کرد: با برپایی این نمایشگاه ها مسافرین می توانند به ساده ترین روش، به این محصولات دسترسی یافته و نسبت به خریداری آن اقدام نمایند.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به استقبال خوب گردشگران نوروزی از صنایع دستی استان، لزوم احیا و باززنده سازی ریشه های فرهنگی صنایع دستی گیلان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: هم اکنون ۹۰ رشته صنایع دستی در استان شناسایی شده است که با توجه به ظرفیت های بالقوه صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان، برنامه ریزی های لازم در راستای افزایش سطح کارآمدی این محصولات در دستور کار اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان قرار گرفته است.
وی ضمن تشریح آثار مثبت توجه به صنایع دستی و هنرهای سنتی و احیا رشته های مغفول مانده دراین بخش، از فعالیت ۱۷ هزار هنرمند گیلانی در این زمینه خبر داد که ۶ هزار نفر از آنان زیر چتر حمایت بیمه ای قرار گرفته اند که در صورت طی نمودن مراحل اداری، سایر هنرمندان نیز می توانند از این مزیت برخوردار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز