خبرگزاری کار ایران

رنجکش عنوان کرد:

تمهیدات مسکن مهر باید در مسیر تحقق مطالبات مردم و تسریع در واگذاری‌ها باشد

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۴۲۲

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تمهیدات در نظر گرفته شده برای مسکن مهر باید در مسیر تحقق مطالبات مردم و تسریع در واگذاری ها باشد تا مردم به حق خود برسند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش درجلسه شورای مسکن آستارا که با حضور جمعی از دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و آستارا به منظور رسیدگی به مشکلات مسکن مهر این شهرستان برگزار شد، گفت : در آستارا تمامی دستگاه‌ها آمادگی دارند تا مشکل چند ساله مسکن مهر هر چه سریعتر برطرف شود تا مردم به مطالبه بحق خود برسند.

 وی اضافه کرد: با توجه به اقدامات اخیر که برای ساماندهی در این حوزه انجام شده، مسیر را به سمتی برده است تا انشاالله بتوانیم بخشی از واحدها را با توجه به چالش ها و مشکلات و دغدغه هایی که وجود دارد به متقاضیان واگذار کنیم.

 رنجکش گفت: چندین جلسه در سطح شهرستان و استان با حضور مقامات ارشد برگزار شد که تصمیمات خوبی گرفته شده است. هرچند پیچیدگی‌هایی در این مورد مشاهده می شود که با راهکارهایی که حوزه های مرتبط وجود دارد، موجب شد تا ۱۰۰ واحد آن واگذار شده و ۳۰۰ واحد آن تا پایان امسال تحویل متقاضیان شود.

فرماندار آستارا ادامه داد: آنچه که در بحث واگذاری‌ها داریم، نگرانی‌هایی از بابت افزایش قیمتی است که برای متقاضیان مقرون به صرفه نیست و اعتراضاتی را نیز در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به سوءاستفاده های انجام گرفته توسط برخی سودجو در این پروژه خواستار توجه ویژه مسئولان نسبت به مسکن مهر این شهرستان شد.

 وی اظهار داشت : با توجه به اهمیت موضوع و پیامدهای اجتماعی ناشی از سودجویی های صورت گرفته در این پروژه، سامان بخشی به این طرح و واگذاری واحدها به متقاضیان از اولویت های فرمانداری در سال جاری بوده است .

وی یادآور شد : با پیگیری های انجام گرفته اقدامات خوبی برای تکمیل پروژه مسکن مهر آستارا و رسیدگی به تخلفات هیات مدیره های شرکت های تعاونی انجام شده است که ساماندهی متقاضیان اصلی و دارای اولویت از جمله اقدامات می باشد.

وی یادآور شد : همزمان با اجرای تکمیل پروژه فوق، رسیدگی به تخلفات از طریق مراجع نظارتی و دادستانی شهرستان نیز از دیگر اقدامات بود که منجر به دستگیری و تشکیل پرونده متخلفان گردید و در این زمینه جا دارد تا از همه افرادی که همکاری های لازم را داشته اند تشکر کرد.

وی افزود: برخی پیچیدگی های حقوقی نیز وجود دارد که باعث کندشدن این روند می شود که باید با تدبیر آن را حل کرد. تعامل خوبی برای ساماندهی این مشکل در استان و شهرستان وجود دارد.

رنجکش یادآور شد: بیشترین نارضایتی ها در دوبخش است یکی اینکه وام دوباره پرداخت می شود و برای مردم سنگین است و مشکلات عمومی مانند آسانسور و پله است که باید هر چه سریع تر این مشکل حل شود.

فرماندارآستارا ادامه داد: همه باید تلاش کنیم تا هیچگونه هزینه اضافی متوجه متقاضیان مسکن مهر نشود زیرا این افراد به دلیل سطح پایین درآمدها و آسیب پذیربودن، متقاضی واحدهای مسکن مهر بوده اند که باید به آنان کمک شود.

وی اظهار داشت: متاسفانه تخلفات و سودجویی و اختلاس در این پروژه بسیار بالا بوده است و افراد متخلف صدمات اجتماعی و اقتصادی بسیاری به شهرستان وارد کرده اند که در مورد آن ها گذشت نخواهد شد.

در ادامه این جلسه معاونین اداره مسکن و شهرسازی، تعاون، کار و رفاع اجتماعی، اداره امور مالیاتی و تامین اجتماعی نیز ضمن تشکر از فرماندار آستارا به دلیل پیگیری های جدی در خصوص مسکن مهر اضافه کردند که اگر این پیگیری ها نبود وضعیت مسکن مهر امروز به شرایط تحویل نمی رسید.

آنان خواستار مساعدت برخی دستگاه های اجرایی همچون اداره مالیاتی و تامین اجتماعی و خدمات رسان در خصوص ایجاد تمهیدات لازم برای تسریع در روند اجرا و تکمیل واگذاری واحدها شدند که مورد توافق و تصویب قرار گرفت.

همچنین در این جلسه بر ضرورت ارائه راهکارهای قانونی و توصیه‌هایی در خصوص روند فعالیت ها به پیمانکاران ارائه و برای رعایت موازین قانونی در اجرای پروژه تاکید شد.

فرماندار آستارا نیز در ادامه این جلسه با حضور در محل ساخت پروژه مسکن مهر آستارا از نزدیک با آخرین روند ساخت این پروژه آشنا و دستوراتی را در خصوص فضاسازی محیطی و همچنین تکمیل نیازهای ساختمانی ارائه و خواستار عملیاتی شدن هرچه سریعتر این پروژه و تحویل این واحدها به متقاضیان شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز