خبرگزاری کار ایران

فرماندار قروه:

نهادینه شدن فرهنگ مشارکتی باعثپیشرفت در جامعه خواهد شد

کد خبر : ۲۱۳۶۶۵

فرماندار شهرستان قروه گفت: اگر فرهنگ مشارکتی در جامعه نهادینه شود باعثپیشرفت و بهبود وضعیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد شرفبیانی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه افزود: در شهرستان‌های کوچک به دلیل پرداختن به مسائل حاشیه‌ای از جمله منابع مالی، فلسفه اولیه و نگاه آرمانی به این حوزه کنار گذاشته می‌شود که باید به ارتقای کیفیت کتابخانه‌ها توجه کرد.

وی تصریح کرد: اعضای کتابخانه‌ها به دنبال ارتقای وضعیت کتاب و کتابخوانی هستند تا از نظر کیفی، وضعیت مناسبی داشته باشند و تحقق این امر نیازمند یک نگاه آرمانی در میان اعضای انجمن کتابخانه‌ها است.

شرفبیانی افزود: هر کدام از ما به عنوان مسئول وظیفه داریم زمینه ورود خیرین را برای تجهیز و تکمیل کتابخانه‌ها فراهم کنیم و زمینه ارتقای فرهنگ مشارکتی را در جامعه ایجاد کنیم.

وی گفت: فلسفه تشکیل انجمن کتابخانه‌ها، ارتقای وضعیت کتاب و کتاب خوانی در جامعه است.

فرماندار قروه افزود: اگر در جامعه فرهنگ مشارکتی ارتقا یابد، زمینه جذب خیرین خود به خود ارتقاء و به صورت مستمر تداوم می‌یابد و به صورت مسکن موقتی نیست.

شرفبیانی افزود: در شهرستان قروه حرکت‌هایی در راستای جذب خیرین مدرسه ساز و خیرین سلامت انجام شده و باید تلاش کرد زمینه توسعه و جذب خیرین را به تجهیز و تکمیل کتابخانه‌ها فراهم کرد.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه گفت: حدود ۷۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان وجود دارد.

در این نشست جواد عباسی افزود: سه هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های شهرستان قروه هستند که از این تعداد هزار و ۳۵۵ نفر انها در سال جاری به عضویت در آمده‌اند.

به گفته وی چهار درصد جمعیت شهرستان عضو کتابخانه‌ها هستند اما متاسفانه در سال جاری هیچ منبع مطالعاتی جدیدی به منابع کتابخانه‌ای شهرستان قروه افزوده نشده است.

عباسی با بیان اینکه پنج باب کتابخانه عمومی و یک باب کتابخانه مشارکتی در شهرستان قروه وجود دارد افزود: یک ایستگاه مطالعه در دادگستری شهرستان قروه و دو پیک مهر در تامین اجتماعی و بیمارستان شهید بهشتی این شهر دایر است.

رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان قروه با اشاره به اینکه هفته کتاب زمان مناسبی جهت نشر و گسترش فرهنگ کتابخوانی است گفت: میزان پیشرفت فرهنگ در هر جامعه رابطه مستقیمی با میزان مطالعه فردی و برخورد شایسته افراد آن جامعه با کتاب و کتابخوانی دارد.

وی در راستای تشویق و جلب دانش آموزان برای عضویت کتابخانه‌ها افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی نهاد کتابخانه‌ها، جذب کودکان به سمت مطالعه است زیرا نهادینه شدن این امر از سنین کودکی نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز