خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت مطرح کرد:

نمی‌توان از ۱۷ کامیون با تیغه برف روب انتظار معجزه داشت/ شهروندان در روزهای برفی بیشتر کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۷۶۴

شهردار رشت مشارکت‌شهروندان در کمک رسانی‌های ایام برف را بسیار ارزشمند خواند و از آنان خواست تا در تشکیلات ستاد بحران، در خیابان‌ها حضوری گرم داشته باشند زیرا با ۱۷ کامیون با تیغه برف‌روب نمی‌توان انتظار معجزه داشت.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی در جلسه ستاد بحران پیرامون مدیریت بهتر در زمان بارش برف احتمالی گفت: تیغه های برف روب معجزه نمی کنند بنابراین انتظار می رود شهروندان نیز در پاکسازی معابر و تکاندن برف از درختان به نیروهای خدمت رسان کمک کنند.

شهردار رشت در این جلسه، غافلگیری در برف را همچون مبارزه با دشمن فرضی عنوان و اظهار کرد: برف نعمتی خدادادی است و سختی های مربوط به آن تنها چند روز است که این سختی های چند روزه نیز با فرماندهی منظم، دقیق و در حد توان به خوبی سپری می شود.

مسعود نصرتی افزود: از صفر تا ۱۰۰ غافلگیری در زمان برف به مدت ۲ ساعت است و اگر همه اقدامات به موقع انجام شوند با غافلگیری روبه رو نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید به موقع از توان بخش خصوصی استفاده شود، خاطرنشان کرد: بی شک امکان خدمات رسانی در روز اول در تمام سطح شهر وجود ندارد و استفاده از تجربیات دهه های گذشته و همراهی مردم در این زمینه لازم است.

شهردار رشت گفت: شهروندان می توانند در تکاندن برف از درختان، برف روبی کوچه ها و معابر و حتی در نحوه پارک خودروهای خود، هم به شهرداری و هم به شهروندان کمک کنند که این امر از دیدگاه اسلامی نیز بسیار پسندیده است.

نصرتی مشارکت شهروندان در کمک رسانی های ایام برف را بسیار ارزشمند خواند و از آنان خواست تا در تشکیلات ستاد بحران، در خیابان ها حضوری گرم داشته باشند زیرا با ۱۷ کامیون با تیغه برف روب نمی توان انتظار معجزه داشت.

تاکید بر باز بودن بازارها، ورودی بیمارستان ها و مدارس در ایام برف

وی بر لزوم باز بودن بازارها، ورودی بیمارستان‌ ها و مدارس در ایام برف تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت بخش های خصوصی برای این‌مهم کمک گرفت.

شهردار رشت همچنین با اشاره به نشاط آوری برف گفت: استفاده از واژه بحران برای نعمت شادی بخشی چون برف، ایجاد تشویش می کند و باید عبارت بحران که بار منفی دارد از برف جدا شود و صدا و سیما در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی این مهم، نقش بسیار مهمی را برعهده دارد.

شهردار رشت همچنین تصریح کرد: سپاه، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی و راهور نیز نقشی اساسی در ایام برف ایفا می کنند .

نصرتی گفت : بستن تقاطع های غیر همسطح باید بر اساس تجربیات متولیان انجام شود و از هرگونه اقدامات هیجانی، احساسی و خودنمایی در حوزه مدیریت بحران باید پرهیز شود.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت NGO ها با تهیه لباس متحدالشکل برای حل برخی مشکلات در ایام برف تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز