خبرگزاری کار ایران

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری در گفت وگو با ایلنا:

اجرای طرح اسکان مجدد برای 30 هزار خانوار

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۱۳۶

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: طرح اسکان مجدد برای 30 هزار خانوار به اجرا می رسد.

هوشنگ عشایری، سرپرست شرکت عمران و بهسازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص وضعیت اسکان مجدد ساکنان بافت های فرسوده گفت: مفهوم اسکان مجدد بیشتر برای مناطقی به کار می‌بریم که شرایط زندگی در آنجا مخاطره آمیز است به طور مثال افرادی که در زیر دکل‌های فشار قوی زندگی می‌کنند یا در حریم رودخانه‌ها و یا مکان‌هایی که هر لحظه امکان وقوع حادثه وجود دارد.

عشایری ادامه داد: در کلان‌شهرهایی که این نوع خانه‌سازی‌های مخاطره‌آمیز وجود دارد طرح اسکان مجدد به اجرا می رسد که این تعداد نزدیک به 30 هزار خانواده در کل کشور است.

وی ادامه داد: در شهر تهران سکونتگاه‌های مخاطره‌آمیز نداریم اما یک و نیم میلیون نفر در شش هزار هکتار اعم از بافت فرسوده، تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند و باید به آنها توجه کرد. البته نه به این صورت که از بالا بنشینیم و دستور بدهیم کمااینکه در گذشته اینطور بود.

عشایری تصریح کرد: امروز یک نهاد توسعه‌گر از جنس مردم باید بیاید و به ما و به بانک‌ها و به سرمایه‌گذار بگوید که مردم چه می‌خواهند.  این مدل؛ پیشنهاد و تصویب شده است و به محض گرفتن مصوبه شورای پول و اعتبار اجرایی می‌شود.

وی افزود: این مصوبه هیچ هزینه‌ای برای دولت ایجاد نخواهد کرد بلکه یک‌سری شرایط تسهیل‌گری برای توسعه‌گرا ایجاد می‌کند که بتوانند از شرایط استفاده کند و آنها می‌توانند در فضای رقابتی بین بانک‌ها، سرمایه‌های مردم ، بخش خصوصی و بیمه را سپرده‌گذاری‌ می‌کنند و در قبال آن وام‌هایی که دولت می‌دهد استفاده کنند و مسکن، پارک‌، مدرسه و ورزشگاه‌ها خواهند ساخت.

عشایری افزود: تا یک ماه آینده این مصوبه اجرایی خواهد شد ضمن آنکه به طور آزمایشی در منطقه 16 در حال اجراست و انتظار داریم تحول زیادی در بازار مسکن تهران ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز