خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت؛

مجتمع فناوری‌های پیشرفته پزشکی در گیلان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۵۴۶

مجتمع فناوری‌پیشرفته پزشکی‌دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، با حضور معاون تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت و ریاست، اساتید و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، هدف از راه اندازی این مجتمع، تجمیع شرکت‌های دانش بنیان، هدایت و رهبری آنها جهت اهداف سازمانی در راستای سیاست های وزارت متبوع است.

در مجتمع فن آوری های پیشرفته، مراکز تحقیقاتی در حوزه های فناوری سلامت، ستادها و کارگروه های فعال در حوزه های فن آوری نیز حضور دارند و یکی از اهداف مهم مجتمع درآمدزایی و ایجاد ثروت دانش بنیان برای دانشگاه بوده که از مصادیق فعالیت‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی است.

مرکز فناوری های پیشرفته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای 15 واحد و هسته فناور بوده که تعدادی از هسته های فناور آن موفق به تولید محصولاتی شده اند که یا برای اولین بار در دنیا و یا در کشور ارایه شده و در حال حاضر موفق به انعقاد چندین مورد تفاهم نامه همکاری باسازمان های مرتبط شده است.

مجتمع فناوری های پیشرفته دانشگاه علوم پزشکی گیلان با نظارت و حمایت همه جانبه رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تخصیص 3میلیارد و 500 میلیون ریال  از اول مهر ماه سال 1396آغاز به کار کرده است.

از پروژه های محصول محور این مجتمع می‌توان به مواردی مانند: محلول ضد عفونی‌کننده مبتنی برنانو فناوری، نگهدارنده ضد سرطان مواد غذایی، نانو مکمل های غذایی، داروی گیاهی ضد فشار و دستگاه گوارش، عامل بند آوری خون مبتنی برنانو فناوری، کیت تشخیص کیفی و کمی متانول و کیت تشخیص جوش شیرین در نان اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز