خبرگزاری کار ایران

در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء برگزار شد؛

افتتاح سومین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی- ایرانی در رشت

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۷۱۵

آیین افتتاح و رونمایی پوستر سومین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی ایرانی گیلان با حضور جمعی از مدیران، اساتید و هنرجویان در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،  آیین افتتاح و رونمایی پوستر سومین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی ایرانی گیلان - «روجا»، با حضور جمعی از مدیران، اساتید و هنرجویان در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در این همایش ضمن بررسی علل ناتوانی در راستای بومی‌سازی صنعت پوشاک در ایران، اظهار داشت: در حال حاضر ما تنها منتظر هستیم تا کشورهای خارجی مد را طراحی و نوع لباس پوشیدن ما را تعیین کنند.

 

سید امیر مصباح با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به‌دنبال حمایت از جوانان فعال در زمینه طراحی لباس و مد است، گفت: باید تلاش کنیم تا میان سنت‌های ایرانی اسلامی و همچنین  وجود جذابیت‌های بصری در صنعت پوشاک ارتباط برقرار کنیم.

وی با تاکید بر لزوم عبور طراحان از جشنواره ها و واردن شدن در میدان عمل، خاطرنشان کرد: تمام طراحان، هنرمندان و فعالان صنعت پوشاک باید تلاش کنند تا پوشاک ایرانی اسلامی را وارد سبد خرید خانوارهای ایرانی کنند.

دبیر برگزاری سومین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز صنعت مد و پوشاک به‌طور علمی در حال ترویج است، افزود: متاسفانه تعالیم آکادمیک ارائه شده در حوزه مد و لباس با تعالیم فرهنگی و دینی ما فاصله دارد.

عبدالرضا اصغرتاش با اعلام اینکه کارگروه مد گیلان به ریاست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: سومین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی گیلان با رویکرد پوشاک اجتماعی و مشاغل برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه شرکت کنندگان این جشنواره می‌بایست تا اول بهمن ماه ٥ اثر را طراحی و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، افزود: پس از داوری آثار، نفرات اول تا سوم هر بخش معرفی می‌شوند.

دبیر برگزاری سومین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی گیلان با اشاره به بخش ویژه این دوره از جشنواره، اعلام کرد: در بخش ویژه این جشنواره، شرکت‌کنندگان می‌بایست پوشاکی را با الگوگیری از المان‌های استان گیلان طراحی کنند.

در پایان این‌مراسم از پوستر پوستر سومین‌جشنواره استانی مد و لباس اسلامی‌ایرانی‌گیلان «روجا» رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز