خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت مطرح کرد:

تشکیل کمیته حمایت از فرزندان طلاق

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۷۶۶

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت گفت: شوراهای اسلامی می‌توانند مباحثی را از طریق شورای عالی استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی کنند و طرح حمایت از کودکان طلاق می‌تواند یکی از این موارد باشد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در دیدار با معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، با اذعان به اینکه باید به مبحث حمایت از کودکان طلاق و زنان بی‌سرپرست و بدسدپرست نگاه ویژه‌ای مبذول شود، تصریح کرد: طرحی در راستای حمایت از کودکان طلاق تهیه کرده‌ام و امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های مدون به گونه‌ای عمل کنیم که نقش هر کدام از دستگاه‌ها در چنین مباحثی مشخص باشد و بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت تقاضای پیگیری چنین مباحثی را دارم.

عاقل منش با بیان اینکه شوراها می‌توانند مواردی را مطرح و به صورت قانونی به تصویب برسانند، گفت: شوراهای اسلامی می‌توانند مباحثی را از طریق شورای عالی استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی کنند و طرح حمایت از کودکان طلاق می‌تواند یکی از این موارد باشد.

رئیس‌کمیسیون فرهنگی شورای رشت با اشاره به نقش مددکاران اجتماعی افزود: در سریال‌ها دیده می‌شود که بعد از وقوع طلاق در یک خانواده شرایط زندگی کودکان طلاق توسط مددکار به طور مداوم رصد می‌شود .

عاقل‌منش با اذعان به این‌که باید حساسیت‌های لازم در این خصوص در جامعه ایجاد شود، گفت: خانواده‌ها، آموزش و پرورش، رسانه هاو... همه می‌توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند و باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز بهره ببریم.

وی با بیان این‌که تجربیات دادگستری درباره طلاق و پیامدهای آن می‌تواند بسیار کارساز باشد تصریح کرد: قصد ما از این دیدار بهره‌مندی از تجربیات دادگستری در راستای هم افزائی و ارائه خدمات بیشتر به مردم در این زمینه است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز