خبرگزاری کار ایران

آغاز بکار تسهیلگرها در محله پیر کلاچای

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۶۶۸

شهردار منطقه ۳ رشت از آغاز بکار تسهیلگرها در محله پیر کلاچای خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، طیبه بینا شهردار منطقه ۳ رشت با اشاره به اینکه تسهیلگرها افرادی هستند که مسیر توانمند شدن افراد در محلات و محیط زندگیشان را آسان می‌کنند گفت: این افراد نیازهای مردم محله را شناسایی و به جهت جلب مشارکت افراد محله تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلگرها در گام بعدی و در سطحی بالاتر از مردم محله در برنامه‌ریزی ، اجرا و ارزیابی مشارکت می طلبند، اظهار داشت: تسهیلگرها سعی در جهت بهبود در وضعیت افراد محله نموده و ظرفیت ها و توانایی های افراد محله را شناسایی می نمایند.

وی  هدف از آغاز بکار تسهیلگرها در محله پیر کلاچای را شناخت آسیب های این محله و اولویت بندی ملاخلات مبتنی بر آن دانست و گفت: هر طرح و برنامه قبل از اجرا می باید از لحاظ وضعیت اجتماعی محله مورد بررسی علمی قرار گیرد نه بر اساس دانش و فرضیات شخصی .

وی در ادامه اذعان داشت: تسهیلگری در اجتماع باید به طور علمی مورد پژوهش قرار گیرد ، ابزار کار تسهیلگر‌ها پرسشنامه‌ای است که با کمک اهالی محله از قبیل بسیج محله ، رابطان بهداشت صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه ۳ رشت با بیان اینکه این تسهیلگر‌ها مدارک کارشناسی و بالاتر داشته و آموزش دیده هستند بیان داشت: انتخاب این افراد نیز از سوی بهزیستی در واحد امور اجتماعی همانگونه که قبلا ذکر شد جهت کاهش آسیب‌ها با اولویت‌بندی و با برنامه‌ریزی انجام می‌گیرد.

وی در پایان گفت: سعی داریم در تمامی محلات منطقه ۳ این امر را تسری بخشیم و دراین زمینه برنامه‌های بسیار خوب و ارزشمندی ارائه خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز