خبرگزاری کار ایران

فرماندار سیاهکل مطرح کرد:

لزوم برنامه‌ریزی برای اعتبارات سال 96 در زمینه توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و گردشگری

asdasd
کد خبر : ۵۳۹۳۷۹

فرماندار سیاهکل گفت: در سال 96 اعتبارات خوبی برای توسعه زیرساخت های کشاورزی و گردشگری در نظر گرفته شده که نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، رضا اسلامی برخورداری شهرستان سیاهکل از اقلیم مناسب را ویژگی خوبی برای کشت گیاهان دارویی ذکر و اظهار کرد: 150 نوع گیاه دارویی در شهرستان سیاهکل برای سرمایه گذاری شرایط مناسبی به وجود آورده که این میزان با پرورش دیگر گیاهان تا یک هزار نوع گیاه قابل افزایش است.

فرماندار سیاهکل خاطرنشان کرد: منابع آبی کافی و شرایط آب و هوایی مناسب در این زمینه در شهرستان به ویژه در بخش دیلمان وجود دارد که همکاری سازمان جهادکشاورزی استان و ادارات مرتبط با آب را طلب می کند.

وی تصریح کرد: در سال 96 اعتبارات خوبی برای توسعه زیرساخت های کشاورزی و گردشگری در نظر گرفته شده که نیازمند برنامه ریزی در این زمینه است.

اسلامی عنوان کرد: پرورش گیاهان دارویی بخشی از تجارت جهانی را به خود اختصاص داده است که در کشور آلمان 70 درصد و در کشور چین 25 درصد تجارت این کشورها را گیاهان دارویی تشکیل می دهند؛ در حالی که این میزان در ایران 2 درصد است.

فرماندار سیاهکل با بیان اینکه از سال گذشته اراضی شیب دار این شهرستان به گیاهان دارویی اختصاص یافته است، یادآور شد: توان خوبی در شهرستان به ویژه در منطقه کوهستانی دیلمان در این زمینه وجود دارد که از سرمایه گذاران در این زمینه دعوت می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز