خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار مطرح کرد:

روستای دره دشت بعنوان پایلوت باید عاری از زباله شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۴۲۵

فرماندار رودبار از معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری خواست نسبت به برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای دستیابی به روستای بدون زباله دره دشت اقدام کند.

به‌گزارش‌ایلنا از رودبار، اسماعیل میرغضنفری فرماندار رودبار در همایش مدیریت پسماند روستایی که در مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان برگزار شد، گفت: تعالیم دینی و اسلامی و آموزه‌های بزرگان که رعایت نظافت را مورد تأکید قرار داده اند، نقشه راه مناسبی را برای محیط زیست سالم و پاک ترسیم کرده است.

وی یکی از مهمترین وظایف ذاتی شهرداران و دهیاران که در قانون نیز پیش بینی شده است را مدیریت پسماند دانست و تأکید کرد: داشتن محیط زیستی سالم که زندگی سالم و پرنشاط را همراه با حفظ منابع طبیعی برای آیندگان و فرزندان در پی داشته باشد، مدیریت پسماند را ضروری و مهم کرده است.

میرغضنفری افزود: رعایت نظافت، بهداشت و ساماندهی زباله ها در شهرستان رودبار که با داشتن 220 هزار هکتار جنگل و مرتع، از موهبت های طبیعی، تفرجگاهها و ییلاقات زیبا برخوردار است، اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.

فرماندار با اشاره به مناطق زیبا، بکر و طبیعی مناطق مختلف سطح شهرستان رودبارکه مورد استفاده مردم و گردشگران قرار می گیرد گفت: روستای توریستی تفریحی دره دشت که در محل تلاقی بخش های رحمت آباد و بلوکات و خورگام قرار گرفته است بعنوان پایلوت در این شهرستان باید عاری از زباله شود.

وی از معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری خواست با تشکیل یک کارگروه متشکل از بخشداران، محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، دهیاران منطقه و گروه های مردمی حافظ محیط زیست نسبت به برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات لازم برای دستیابی به روستای بدون زباله دره دشت اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز