خبرگزاری کار ایران

تجلیل از ۱۲ تعاونگر نمونه در بندر انزلی

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۹۶۵

نشست تجلیل از ۱۲ تعاونگر نمونه انزلی درحالی برگزار شد که مسئولان از فعالیت ۲۱۰ تعاونی در این شهرستان و عضویت بیش از ۷۲ هزار نفر در این تعاونی ها خبر دادند.

به گزارش ایلنا از بندر انزلی، به مناسبت هفته تعاون طی نشستی با حضور  میرشمس مومنی زاده فرماندار و تعدادی از تعاونگران شهرستان بندر انزلی از ۱۲ تعاونگر نمونه این شهرستان تجلیل و تقدیر شد.

در این نشست که با محوریت بحث و بررسی مسائل و مشکلات تعاونی های شهرستان انزلی در دفتر فرمانداری شهرستان انزلی برگزار شده بود به مشکلات مختلف این حوزه پرداخته شد که مسئولان برای رفع این مسائل و مشکلات خواستار دعوت از کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان و برگزاری جلسه ای برای بیان این مسائل شدند.

 میرشمس مومنی زاده فرماندار بندرانزلی در این نشست ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار کرد: تعاونی ها نقش تعیین کننده ای در عرصه تولید و اشتغال کشور ایفا می کنند.

میرشمس مومنی زاده با بیان اینکه افرادی که در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند جهادگر عرصه تولید و اشتغال محسوب می شوند، افزود: امروز یکی از مهم ترین اولویت های مردم، کشور و مسئولان نظام ساماندهی و رونق اقتصادی و همچنین افزایش تولید و اشتغال زایی است.

وی با اشاره به اینکه باید توجه ویژه ای به مسائل مربوط به تعاونی ها به عنوان یکی از تشکل های فعال در عرصه اقتصادی دنبال شود، گفت: در صورت وجود مشکلات و موانع باید درصدد رفع آنها اقدام شود.

فرماندار انزلی با بیان اینکه وجود ۲۱۰ تعاونی فعال در شهرستان باید منشاء تحولات بسیار در حوزه‌های تولیدی، اقتصادی و اشتغال زایی باشد، خاطرنشان کرد: هنوز ظرفیت‌های خالی بسیاری در سطح شهرستان وجود دارد که نیازمند تلاش مضاعف همه مسئولان امر است.

وی با تأکید برضرورت توجه به تعاونی ها از نظر کمی و کیفی، تصریح کرد: می توانیم برای مرتفع کردن مشکلات و مسائل حوزه تعاونی ها تشکل هایی همانند کارگروه های رفع موانع تولید و اشتغال در شهرستان ایجاد کنیم.

مومنی زاده با بیان اینکه در راستای حمایت از تعاونی ها باید ظرفیت های شهرستان و حتی استان بازنگری شود، ادامه داد: حل مشکلات تعاونی ها سبب افزایش تولید، رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در سطح شهرستان می شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه این شهرستان دارای ۲۱۰ تعاونی فعال است، اظهار کرد: در مجموع بیش از ۷۲ هزار نفر در این تعاونی‌ها عضو هستند.

عبدالمجید جوان بخت با اشاره به اینکه از این میان ۴۷ هزار نفر مرد و مابقی بانوان فعال در تعاونی ها هستند، افزود: در مجموع سرمایه گذاری های انجام شده در این ۲۱۰ تعاونی فعال شهرستان به ۲۵۶ میلیارد ریال می‌رسد.

وی با بیان اینکه هشت ایثارگر و ۱۳ معلول در این تعاونی‌ها نیز عضو هستند، گفت: حدود هفت هزار و ۸۴۰ نفر در این تعاونی ها مشغول به کار هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انزلی با اشاره به اینکه در طول یکسال گذشته ۱۳ تعاونی در شهرستان تشکیل شده است، تصریح کرد: این تعاونی ها با ۱۴۴ نفر عضو دارای سرمایه ۶۰۵ میلیون ریال است.

وی در ادامه یادآورشد: برای این تعداد تعاونی ایجاد ۲۰۵ فرصت شغلی پیش بینی شده است.

 جوان بخت به برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای تعاونی ها شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته حدود پنج هزار و ۵۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.

وی همچنین با اشاره به تشکیل تعاونی توسعه عمران شهرستان انزلی، افزود: برای تشکیل این تعاونی نیازمند حمایت و همکاری فرمانداری شهرستان هستیم.

رئیس اداره تعاون ،کار ورفاه اجتماعی بندرانزلی با بیان اینکه باید تعاونی روستایی که مخصوص عضویت روستائیان در آن بوده نیز در شهرستان تشکیل شود، گفت: فرمانداری  شهرستان انزلی باید روستایی را به عنوان پایلوت برای تشکیل این تعاونی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان معرفی کرده تا مقدمات کار انجام شود.

وی در ادامه بر ضرورت تشکیل تعاونی ها دانش بنیان با بهره گیری از نخبگان شهرستان تأکید و خاطرنشان کرد: برای تشکیل این تعاونی نیز نیازمند حمایت مسئولان شهرستان و معرفی افراد برتر و نخبه هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز